• Anonym (Sextionian)

69'an, bu eller bä och hur gör ni?

Vad har du för erfarenhet av 69'an och vad tycker du om den?

Rösta och svara sedan gärna på frågorna.

Vissa hävdar att de inte kan koncentrera sig på att både ge och få samtidigt. Detta har jag lite svårt att förstå. I ett intimt förhållande och vid sex så kysser och kramar man, smeker och masserar samt knullar (vaginal penetration), samtliga involverar att både ge och få samtidigt. Varför skulle det inte fungera i just 69'an?

Berätta om hur dina erfarenheter ser ut.

Bara som uppvärmning eller fram till den enes eller bådas orgasm?

Ligger ni på sidan eller överst/underst eller stående eller annan variant?

Vem i paret har respektive position?

Oralt eller handjobb eller båda?

Kompletterar ni med leksaker?

Anal stimulans också?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 69'an, bu eller bä och hur gör ni?
  • Tom Araya
    Cunnilina skrev 2023-04-24 00:12:51 följande:
    Tycker att det är svårt att koncentrera sig på att suga när det blir väldigt skönt. 
    Vill heller inte ligga ovanpå, känner mig för tung för det, ligga på sidan båda två är bättre. 
    Så tung att du inte orkar stå på alla fyra?
  • Tom Araya
    Cunnilina skrev 2023-04-24 00:12:51 följande:
    Tycker att det är svårt att koncentrera sig på att suga när det blir väldigt skönt. 
    Vill heller inte ligga ovanpå, känner mig för tung för det, ligga på sidan båda två är bättre. 
    Anonym (Svårt med koncentrationen) skrev 2023-04-25 18:20:01 följande:

Jag uppskattar absolut 69:an i ett par minuter! Sen får vi välja. Jag tappar helt fokus om jag har för skönt... Och rätt ofta får jag min njutning först.... 

Det är i min värld en alldeles utmärkt ställning att börja med, men vanligtvis inte en final.

För min del är det helt okej om hon tappar fokus för att det är skönt och bara tar emot istället.

• Lortgroda

69an är grym, men det krävs en rätt bekväm kvinna som inte känner sig "utlämnad". Helst kvinnan på alla 4, jag tycker sidan är smått bökig bara. 

Den får ju mer än gärna övergå i att hon sätter sig upp efter en stund, då kan man jobba fint över hela buffen. Stort plus om hon gillar båda hålen. 

• Anonym (Njaa)

Älskar att slicka och bli sugen men .... båda samtidigt blir för stökigt.
    Gör helst en sak i taget om jag ska vara ärlig.

• Anonym (R 69)
    Anonym (Sextionian) skrev 2023-04-23 03:10:24 följande:

Vissa hävdar att de inte kan koncentrera sig på att både ge och få samtidigt. Detta har jag lite svårt att förstå.

Så är det, men man kan ju turas om då det blir allt för krångligt.

• Teres555

Tycker 69a fungerar efter att man lärt känna varandra ett tag.

En bra ställning att ta till när båda vill vila lite.

Själv föredrar jag att vara överst. Testat att ligga på rygg, men det känns bekvämast att stå alla fyra, vilket jag är van vid ändå.

Kör både oralt och med händer.

Inga leksaker.

Inget analt.

• SkogsTjej

En absolut favorit hemma hos oss, jag älskar att det är en sån kavalkad av erotiska moment som sker på samma gång, det ger nästan en sorts yrsel, men en ytterst njutbar sådan!

Och anal-stimulans älskar jag att ge, vem gillar inte att ha en snygg rumpa i ansiktet och ge den njutning också! Solig

• Anonym (Nätack)

Har testat den både på sidan, med mig överst (är kvinna) och mannen överst och det är inte för mig. Jag kommer av mig i sugandet och tycker det blir jättekonstigt att bli slickad samtidigt. Vet liksom inte vad jag ska koncentrera mig på. Föredrar att göra en sak i taget.

• Anonym (Helst inte)

Han gillar det så jag gör det för hans skull. (Kk) Han leker med min anal samtidigt, vill att jag kväver honom med fittan då och då. Jag älskar att suga och vill helst göra bara det. 

Kan väl skriva lika dumt som ts- "jag kan inte förstå de som inte älskar 69:an".  Bara för att nån gillar det är det inte fel på de som inte gör det. Ska alla tycka som ts för att vara "rätt"? 

• Postman
    Nä vi känns lite för gammal för den varianten numera. Vi är rätt trötta och bekväma så det är få varianter numera. 
Svar på tråden 69'an, bu eller bä och hur gör ni?