Passiv inkomst?
Jag fick upp ögonen för det passiva för ungefär ett halvår sedan. Jag valde att investera i en global business som är under uppstart. Jag såg möjligheten att få vara med och grunda detta tillsammans med andra drivna och därigenom skapa mig en passiv inkomst.
Jag såg även möjligheten att vara helt platsoberoende, få styra min egen tid och därmed kunna vara hemma mer med familjen. Såklart måste jag kämpa och jobba hårt en tid framöver för att sen kunna luta mig tillbaka. Men jag känner redan nu att det kommer vara så oerhört värt det.
Jag resonerar lite såhär: Jag är 30 år gammal, har man och tre underbara barn. I dagsläget jobbar jag som sjuksköterska vilket innebär skiftarbete (kvällar, helger, nätter och dagar). Jag får endast 4 veckor semester under sommaren och tvingas slita ut mig både fysiskt och psykiskt. När jag sen äntligen blir pensionär - hur mycket pengar har jag kunnat spara under livet? Kommer jag ha möjlighet att göra alla saker som jag drömt om eller kommer jag att vara begränsad?
Vi måste våga för att vinna och jag är mig själv evigt tacksam att jag valde att ta den här chansen!
Jag önskar att fler ska få upp ögonen och börja ifrågasätta sin vardag. Är du fast i det traditionella ekorrhjulet, men drömmer om något mer? Hör av dig så berättar jag hur just DU kan gå tillväga för att skapa ett tryggt liv med ekonomisk frihet.