• Lilalila1234

Passiv inkomst?

Någon som har tips på hur man kan tjäna lite extra? Gärna hemifrån, inget pyramidspel tack. 

Räkningarna blir fler och allt blir dyrare! 

kom med era bästa tips 🌸

• Svar på tråden Passiv inkomst?
  • Anonym (Plimplim)

Jag gör undersökningar på nätet! Är ju bara några få kronor men tar inte så lång tid och har ändå tjänat typ 200 spänn på 3 dagar genom att bara sitta på mobilen något minuter om dagen. Enkelt liksom. Skickar med länk här! 

Jag bjuder in dig till AttaPoll. Få betalt för att delta i enkätundersökningar. Ladda ner appen här:
    https://attapoll.app/join/ggbya

Annars säljer jag saker på typ tradera eller olika grupper på facebook, om du är kvinna så tex gruppen circle of cloths bra! 

• Anonym (Kolan)
    Lilalila1234 skrev 2023-04-20 22:47:04 följande:
    Passiv inkomst?

Någon som har tips på hur man kan tjäna lite extra? Gärna hemifrån, inget pyramidspel tack. 

Räkningarna blir fler och allt blir dyrare! 

kom med era bästa tips 🌸

Vad menar du med passiv inkomst? Inkomst du inte behöver arbeta för? 

Vi får aktieutdelning på cirka 60 000 per år. 

Man kan ha en inneboende. 

• Lilalila1234
    Anonym (Kolan) skrev 2023-04-20 23:26:54 följande:

Vad menar du med passiv inkomst? Inkomst du inte behöver arbeta för? 

Vi får aktieutdelning på cirka 60 000 per år. 

Man kan ha en inneboende. 

Menade typ både passiv och något enklare sidojobb som kan göras hemifrån eller liknande. 
  • Anonym (000)
    Lilalila1234 skrev 2023-04-21 07:35:31 följande:
    Menade typ både passiv och något enklare sidojobb som kan göras hemifrån eller liknande. 
    Jag är med i några olika enkätpaneler men de ger inte mycket, men tycker man samtidigt det är kul att svara på enkäter så är det helt ok att syssla med sånt. 

Jag skriver reklamtexter för en sida online. Det kräver en insats men är heller inte så jobbigt. Man behöver kunna skriva ok texter förstås. Man väljer själv de uppdrag man vill, det är först till kvarn som gäller. Företaget redovisar till skatteverket så man behöver inte göra något sånt själv. 

Sälj skott/sticklingar från dina krukväxter - finns ett stort sånt hobbyintresse i hela landet. Kräver att du är lite intresserad av växter och att du orkar hålla på och lägga ut till försäljning. 

Kolla om du kan bidra i grannskapet med enklare sysslor (hjälp folk med trädgård, handla, går ut med hunden etc). Kräver förstås en insats av dig. 

Använd alla rabatter du kan:
    Jag använder Coops medlemsrabatter alltid. 

Pantar emballage via appen Bower - poäng som sen kan tas ut som pengar, eller rabattkuponger. Inga stora summor men många bäckar små och skräpet ska man ju ändå slänga. 

Appen Rabble - rabattkuponger där du scannar ditt kvitto efter du har handlat, väljer ut de erbjudande de har, som du vill få. Den tycker jag har blivit bättre och bättre. 

Om du handlar online, använd Refunder så går det att få tillbaka en del av summan från väldigt många butiker. 

Finns säkert fler men de här använder jag varenda vecka. 
  • Lilalila1234
    Anonym (000) skrev 2023-04-21 07:45:07 följande:
    Jag är med i några olika enkätpaneler men de ger inte mycket, men tycker man samtidigt det är kul att svara på enkäter så är det helt ok att syssla med sånt. 

Jag skriver reklamtexter för en sida online. Det kräver en insats men är heller inte så jobbigt. Man behöver kunna skriva ok texter förstås. Man väljer själv de uppdrag man vill, det är först till kvarn som gäller. Företaget redovisar till skatteverket så man behöver inte göra något sånt själv. 

Sälj skott/sticklingar från dina krukväxter - finns ett stort sånt hobbyintresse i hela landet. Kräver att du är lite intresserad av växter och att du orkar hålla på och lägga ut till försäljning. 

Kolla om du kan bidra i grannskapet med enklare sysslor (hjälp folk med trädgård, handla, går ut med hunden etc). Kräver förstås en insats av dig. 

Använd alla rabatter du kan:
    Jag använder Coops medlemsrabatter alltid. 

Pantar emballage via appen Bower - poäng som sen kan tas ut som pengar, eller rabattkuponger. Inga stora summor men många bäckar små och skräpet ska man ju ändå slänga. 

Appen Rabble - rabattkuponger där du scannar ditt kvitto efter du har handlat, väljer ut de erbjudande de har, som du vill få. Den tycker jag har blivit bättre och bättre. 

Om du handlar online, använd Refunder så går det att få tillbaka en del av summan från väldigt många butiker. 

Finns säkert fler men de här använder jag varenda vecka. 
    Tack så jätte mycket för fina förslag! 
  • Eliiinsamu
    Jag fick upp ögonen för det passiva för ungefär ett halvår sedan. Jag valde att investera i en global business som är under uppstart. Jag såg möjligheten att få vara med och grunda detta tillsammans med andra drivna och därigenom skapa mig en passiv inkomst. 
    Jag såg även möjligheten att vara helt platsoberoende, få styra min egen tid och därmed kunna vara hemma mer med familjen. Såklart måste jag kämpa och jobba hårt en tid framöver för att sen kunna luta mig tillbaka. Men jag känner redan nu att det kommer vara så oerhört värt det.
    Jag resonerar lite såhär: Jag är 30 år gammal, har man och tre underbara barn. I dagsläget jobbar jag som sjuksköterska vilket innebär skiftarbete (kvällar, helger, nätter och dagar). Jag får endast 4 veckor semester under sommaren och tvingas slita ut mig både fysiskt och psykiskt. När jag sen äntligen blir pensionär - hur mycket pengar har jag kunnat spara under livet? Kommer jag ha möjlighet att göra alla saker som jag drömt om eller kommer jag att vara begränsad? 
    Vi måste våga för att vinna och jag är mig själv evigt tacksam att jag valde att ta den här chansen! 
    Jag önskar att fler ska få upp ögonen och börja ifrågasätta sin vardag. Är du fast i det traditionella ekorrhjulet, men drömmer om något mer? Hör av dig så berättar jag hur just DU kan gå tillväga för att skapa ett tryggt liv med ekonomisk frihet. 
Svar på tråden Passiv inkomst?