Passiv inkomst?
Lilalila1234 skrev 2023-04-21 07:35:31 följande:
Menade typ både passiv och något enklare sidojobb som kan göras hemifrån eller liknande. Jag skriver reklamtexter för en sida online. Det kräver en insats men är heller inte så jobbigt. Man behöver kunna skriva ok texter förstås. Man väljer själv de uppdrag man vill, det är först till kvarn som gäller. Företaget redovisar till skatteverket så man behöver inte göra något sånt själv.
Sälj skott/sticklingar från dina krukväxter - finns ett stort sånt hobbyintresse i hela landet. Kräver att du är lite intresserad av växter och att du orkar hålla på och lägga ut till försäljning.
Kolla om du kan bidra i grannskapet med enklare sysslor (hjälp folk med trädgård, handla, går ut med hunden etc). Kräver förstås en insats av dig.
Använd alla rabatter du kan:
Jag använder Coops medlemsrabatter alltid.
Pantar emballage via appen Bower - poäng som sen kan tas ut som pengar, eller rabattkuponger. Inga stora summor men många bäckar små och skräpet ska man ju ändå slänga.
Appen Rabble - rabattkuponger där du scannar ditt kvitto efter du har handlat, väljer ut de erbjudande de har, som du vill få. Den tycker jag har blivit bättre och bättre.
Om du handlar online, använd Refunder så går det att få tillbaka en del av summan från väldigt många butiker.
Finns säkert fler men de här använder jag varenda vecka.