Inlägg från: honutannick |Visa alla inlägg
  • honutannick

Sambon vill inte handla.

Jag bor också på landet, brukar storhandla typ var tredje vecka.

Jag kan ibland be maken att köpa med sig en mjölk eller så på vägen hem, men då är det från den lilla dyrare affären i närmsta by som är lätt att stanna till på på vägen hem som han brukar handla, det är ingen lista jag skickar och ber honom gå in på Ica i stan på vägen hem, det hade han själv som förslag förut för att spara på bensinen men efter att ha gjort den en gång efter jobbet så sa han att det är bäst att vi återgår till våra vanliga rutiner, haha. Mycket folk, stressigt, jobbigt att parkera och man vill bara hem efter jobbet, men som sagt så är det inga problem att bara stanna för ett par saker som måste kompletteras.

Jag är mammaledig med en snart 1åring och brukar ta storhandlingen på förmiddagen på vardagar, det är lugnt och lite folk, passar på att matcha in så att lillan har sin morgonvila och är då glad och på bra humör inne i affären, hon får en gratisbanan när vi passerar frukten och sitter glatt i vagnen.

Men som vanligt så ställs en fråga i ts och sen försvinner hen och resterande familjeliv sitter och spekulerar samt diskuterar med varandra så vi kan ju inte veta hur ofta och vad som bes om...

Svar på tråden Sambon vill inte handla.