• Baramammaella

Sambon vill inte handla.

Jag måste bara få ställa en fråga för att se hur andra tänker kring detta. När jag är hemma med vårt gemensamma barn på dagarna och jag frågar om han kan handla något på vägen hem så säger han ofta nej på grund av att jag haft hela dagen på mig tycker han? idag har jag vabbat med våran två åring. Och frågade vem som skulle lösa kvällsmaten och då sa han bara du har haft hela dagen på dig. Igår fick jag åka till stan för att handla fast han redan var där. För att han inte pallade gå in på affären när han slutade. Vi bor på landet... hjälp mig med hur jag ska tänka här :/ 

• Svar på tråden Sambon vill inte handla.
  • Hope12

Vissa har jättesvårt för det, tyvärr. Ibland krävs det att man är förutseende och säger typ dagen innan "imorgon efter jobbet skulle jag bli glad om du handlar, kan du göra det?". Det hjälper ju inte när man vabbar och lite akut behöver medicin eller yoghurt tex men kanske andra gånger. 

• Medborgare
    Baramammaella skrev 2023-04-19 16:28:38 följande:
    Sambon vill inte handla.

Jag måste bara få ställa en fråga för att se hur andra tänker kring detta. När jag är hemma med vårt gemensamma barn på dagarna och jag frågar om han kan handla något på vägen hem så säger han ofta nej på grund av att jag haft hela dagen på mig tycker han? idag har jag vabbat med våran två åring. Och frågade vem som skulle lösa kvällsmaten och då sa han bara du har haft hela dagen på dig. Igår fick jag åka till stan för att handla fast han redan var där. För att han inte pallade gå in på affären när han slutade. Vi bor på landet... hjälp mig med hur jag ska tänka här :/ 

Handlar ni varje dag? Varför inte planera för flera dagar så slipper ni handla så ofta. Igår kunde du ju handlat så att ni slapp handla idag. 
  • rosesarewhite

Inte vara sambo längre? Han tyckte alltså att du skulle tagit med dig en sjuk 2-åring, hans eget barn, och handlat. Säger en hel del om hur han är som pappa och partner.

• callmepreggoornot
    rosesarewhite skrev 2023-04-19 17:06:02 följande:

Inte vara sambo längre? Han tyckte alltså att du skulle tagit med dig en sjuk 2-åring, hans eget barn, och handlat. Säger en hel del om hur han är som pappa och partner.

Inte precis ett kap, hade varit svinförbannad om någon vägrade handla till sin egen familj när frun vabbat...
  • Yllop

Bor man på landet brukar man väl se till att ha mat hemma så man slipper åka och handla varje dag.
    Kan förstå om han blir irriterad över att behöva handla varje dag efter jobbet, speciellt på eftermiddagarna när det är oftast är mycket folk i affärerna.

• GGN

Han är en idiot. Är man iväg kan man passa på att handla.
    Själv har jag gångsavstånd till affären och sitter hemma och pluggar hela dagarna, men maken frågar ändå alltid på vägen hem om han ska gå förbi affären. 

• BuoBä

Kanske dags att sambon är föräldraledig så han upptäcker själv hur mycket man hinner med småbarn i hasorna?

• Mortiscia80

Oavsett vad du borde hinna eller inte hinner på en dag så gör han fel som vägrar handla mat om ni behöver det och har ett barn hemma, sjukt eller inte. Visst, du kanske har haft "hela dagen på dig", men har ni ingen mat så är det så! Vad ska ni göra då? Låta barnet gå hungrigt? Nej, han är bara tjurig här. Om ni behöver planera era inköp bättre så får man göra det en annan gång.

Svar på tråden Sambon vill inte handla.