• Tow2Mater

Sambon vill inte handla.

Be honom ta med hämtmat istället.

• Tow2Mater

Han har lessnat på att alltid behova handla något på vägen hem (TS frågar ju ofta) och han har en lång resväg från jobbet ut på landet. Han vill säkert veckohandla, och om TS inte vill gora det, får hon ju åka själv och handla varje dag.

• Tow2Mater
    Hobgoblin skrev 2023-04-19 19:16:33 följande:
    Då kan han ju sköta veckohandlingen själv, inget problem för mig när jag hade småbarn. Meningen är väl att hjälpas åt, eller??
    De kan veckohandla tillsammans ja. Fins ingen anledning han ska gora det själv, TS måste ju få tillfälle att handla det hon specifikt vill ha for hela veckan, så hon slutar tjata på honom varje dag.
  • Tow2Mater
    Mortiscia80 skrev 2023-04-19 20:44:57 följande:
    Nej, det står att sambon säger nej ofta. Det står inget om hur ofta ts frågar. De bor ute på landet och sambon var redan i stan. Ändå var ts tvungen att ta bilen in till stan att handla för att han "inte orkade".
    Säger man nej ofta måste ju frågan komma ofta. Man kan inte fråga någon enstaka gång och ofta få ett nej.

Skulle vara intressant om TS kunde berätta om de veckohandlar, och om inte, varfor.
  • Tow2Mater
    Hobgoblin skrev 2023-04-19 22:53:28 följande:
    Du är singel, va?
    Kan ju inte ha någon familj i alla fall - eller inte någon lycklig familj i alla fall.
    Huh? Förstår du inte vad jag menar, eller...?

Skulle vara intressant om TS kunde berätta om de veckohandlar, och om inte, varför.
  • Tow2Mater
    Hobgoblin skrev 2023-04-19 23:13:39 följande:
    JAG MENAR ATT DU SOM "MAN" SKA KUNNA ÅKA OCH STORHANDLA ALLDELES SJÄLV!!
    Var det tydligt nog??
    Är du inte man nog att göra det för din kvinna och ert barn? Ynkligt i så fall.
    Mina mammor har inte behövt byta en enda blöja eller handlat själva när jag varit hemma. Av respekt för mammorna men framförallt mina barn. 
    Hur fan tänker du egentligen? 
    Hoppas verkligen du är singel utan barn!
    Hur långt upp i åren ska inte dina barn se en mataffär?
    Hur många mammor storhandlar du åt per vecka, ha ha?

Du antar lite väl mycket; jag definierar mig inte som man.
  • Tow2Mater

Och några extra konservburkar typ minestronesoppa borde ju alla ha hemma om man har barn, sparat just for såna dagar när allt är slut och barnen är sjuka och moster brutit benet och bla bla bla.

• Tow2Mater
    Ocdmänniska skrev 2023-04-20 15:14:33 följande:

Lösning? Dumpa den själviska pappan/sambon. Stå inte ut med nått som du inte behöver. 
    Vill inte Dumpa? Ta ett allvarligt snack med honom. 

Hur ska dumpa hjälpa TS att inte behöva handla själv?
  • Tow2Mater
    Ocdmänniska skrev 2023-04-20 19:12:19 följande:

Till tow 2 mater. Hon handlar ju ändå själv så varför ha störningsmomentet kvar? Han alltså. 

Tja, han betalar ju räkningarna medan hon går hemma....
  • Tow2Mater
    Fiona M skrev 2023-04-21 07:30:15 följande:
    Nu var det dina fördomar som kom fram, för det står inget om ekonomisk fördelning i det enda inlägget TS gjort.
    Fördomar om vad? Att den som är fl-ledig oftast har liten inkomst i jämförelse med den som jobbar? ha ha.

Svar på tråden Sambon vill inte handla.