Inlägg från: Fröken Allvar |Visa alla inlägg
  • Fröken Allvar

Jag kommer aldrig, aldrig att komma över honom. Vad gör man?

Hjärtskärande att läsa. Känn ingen skuld. Även om du älskade honom, och om en del av dig fortfarande älskar honom djupt, så har en annan del av dig helt gått vidare och är kär på nytt. Det är mycket fint att kunna göra, och de flesta av oss lever med sådana hemligheter och motsättningar. Det var modigt av dig att uttrycka det här, kanske främst för din egen skull. ❤️

• Fröken Allvar
    Anonym (Vilsen) skrev 2023-04-19 16:39:24 följande:
    Ja, ett antal som man funderar på vad det kanske "kunde" ha blivit något med har man väl också. Men här är det mer en genuin sorg över något som fanns på riktigt, som var seriöst och som det bara känns så fel över hur det slutade, osv. Ingen fantasi eller teori. Det är skillnad för mig, även om förluster och sorg givetvis kan se ut på olika sätt utan att vara mindre äkta än något annat för det.
    Förlåt. Jag tänkte faktiskt på det själv, att du kunde ta det på det sättet. Men jag ville dela med mig ifall det fick dig att känna mindre skuld, att många bär en annan eller flera andra i sina tankar. Jag hade helst varit med min nuvarande sedan vi var unga,  men vi har bägge andra minnen. Den du tänker på har dessutom sårat dig och du älskade villkorslöst. Det är en fin sak, men bli lycklig! 
Svar på tråden Jag kommer aldrig, aldrig att komma över honom. Vad gör man?