Integrerad överklass/Är det verkligen såhär ”vanliga människor” är?!
Ok, jag vet att jag inte är särskilt PK nu, men jag anser att TS har rätt i mycket.
Det är alltid svårt att vara objektiv i ett forum, det krävs ofta att man måste acceptera vissa generaliseringar för att överhuvudtaget kunna skriva i ett forum.
Men generellt då, om jag låter bli att märka ord, så ligger det en hel del i TS beskrivning.
Jag och mig närstående har själv upplevt liknande saker, har lite samma känslor och erfarenheter. Bland mina arbetskamrater och i vår närhet har flera också motsvarande erfarenheter.
Detta alltså rent generellt då, utan att märka ord och när jag väljer att resonera om saken i stället för att försöka finna fel på TS och i trådstarten.
Jag tycker att flera av inläggen i tråden tyder mera på en strävan att vara PK än att vara objektiva, hellre blunda för och förneka problemen än att resonera om dem.
Framförallt tycker jag att det framgår att vissa inte vill förstå problematiken som TS försöker beskriva i sin trådstart utan snarare väljer att föra in resonemanget på helt andra saker och väljer att söka fel.
Många reagerar med ryggmärgen mot sådant som TS försöker beskriva för det är inte PK för dem att resonera om sådana problem. Sannolikt väljer dessa också, på ungefär samma grund, förneka och blunda för de samhällsproblem som vi har valt att dra på oss i Sverige. Det är nog ofta samma grupperingar som väljer att förneka och blunda för alla de samhällsproblem som inte anses vara PK att resonera om.