-
-
Jag menar att det inte finns så många människor som ägnar sina dagar åt att prata med sig själva via olika konton. Men Essy Klingberg och Jonas Strandberg berör i videon sitt trollande, så det finns uppenbarligen nepobabies som gjort det.Tukt skrev 2023-04-18 11:14:44 följande:Vad menar du?
-
1. Håller med.Anonym (massa problem) skrev 2023-04-18 11:25:04 följande:
Det är generellt sett svårt att få anonyma forum att funka, anledningarna är många:
1. Brister tekniskt, moderering etc.
Med fler och mer aktiva moderatorer skulle forum kunna fungera riktigt bra. Möjlighet att kunna dölja/blockera vissa användare skulle ta bort personliga/privata OT-debatter som förstör många trådar.
2. En salig blandning av människor med olika nivå av förståelse och kunskap.
Det är troligen en överrepresentation av människor som är ensamma, mår dåligt på olika sätt (psykiskt) och har svårt att förstå hur ett samtal fungerar.
Många har svårt att uppfatta skillnaden mellan tex. en generell samhällsfråga och något väldigt personligt som rör individen. Ännu fler har svårt att se skillnad mellan olika typer av kommunikation:
Samtal, diskussion, debatt, gräl, förolämpningar
Subjektivt/objektivt
Bristande förståelse för samband/orsak. (motsvarande: "alla tummar är fingrar men alla fingrar är inte tummar...")
Bristande förståelse för statistiska sanningar.
etc.
3. Folk har olika syfte med att vara här.
Ganska många har detta forum som ett tidsfördriv, man vill få sig ett skratt och kanske höra lite snaskigt skvaller etc. En liten klick drivs av att provocera, reta upp och vara rent elaka mot andra människor.
Vissa fattar nog inte riktigt hur sånt här funkar (tex. de som tar generella inlägg personligt och känner att de MÅSTE svara) och det blir privata debatter mellan två personer som MÅSTE få sista ordet.
Grundproblemet är dock nr. 1.
Med en bättre teknisk plattform och kompetent moderering skulle det kunna bli riktigt utvecklande samtal och man skulle kunna lära av varandra.
2. Håller med, och ändå inte. Jag har erfarenhet av att inte ha arbete och att inte ha några pengar. Jag har alltså personlig erfarenhet av samhällsproblemet. Självklart blir det lika personligt som det blir för de otrogna vs bedragna när de bråkar om ifall otrohet är rätt eller fel.
3. Håller med.
Jag tror dock inte att det blir utvecklande samtal på en plattform dit människor söker sig för att skratta åt andra som tidsfördriv. För det krävs helt andra saker av dem som har konton här. -
Tukt skrev 2023-04-18 11:55:25 följande:Ah, du menar så. Ett annat moment som inte alltid men i bland skapar frustration och kanske också därför skapar "drama", är hur mycket tid en del ska lägga ned på andras inlägg. I det här fallet kan jag tycka att vi sitter och "småsnackar" lite. Och då blir en 20 minuter lång video med två personer som gör det samma, aningen för mycket tid för att ha som argument.
Lite samma när folk länkar in saker. Ingressen i en tidningsartikel är väl helt ok. Men inte 200 sidor långa avhandlingar från ett amerikanskt universitet som ganska få har kompetens att bedöma.Tukt skrev 2023-04-18 11:55:25 följande:Ah, du menar så. Ett annat moment som inte alltid men i bland skapar frustration och kanske också därför skapar "drama", är hur mycket tid en del ska lägga ned på andras inlägg. I det här fallet kan jag tycka att vi sitter och "småsnackar" lite. Och då blir en 20 minuter lång video med två personer som gör det samma, aningen för mycket tid för att ha som argument.Lite samma när folk länkar in saker. Ingressen i en tidningsartikel är väl helt ok. Men inte 200 sidor långa avhandlingar från ett amerikanskt universitet som ganska få har kompetens att bedöma.Instämmer, men eftersom samhällstrådarna antingen tas över av den sortens loser som förväntar sig att andra ska krokna och krypa vid åsynen av de 200 sidorna eller handlar om det oändliga antal man kan vara brun på så är samhällstrådarna här dömda att misslyckas, förutom om man är en av de få som engagerar sig i dem, då kan man kanske inbilla sig att man ser ut som En Kunnig Person. Och bara för att vara jobbig länkar jag En Kunnig person och vad Han Har Att Säga :"En konservativt stämd hjärna kan se en grov linje som markerar gränsen mellan man och kvinna eller gränsen för var livet börjar (i befruktningsögonblicket) medan vänsterhjärnan har svårt att ens ta diskussionen om var gränserna går eftersom hon inte ser några gränser, bara gråzoner.Samma sak med klyftan mellan rik och fattig - som för högerhjärnan kan reflektera en meningsfull skillnad i arbetsmoral, talang eller samhällsvärde medan vänsterhjärnan tenderar att se en nästan slumpmässig orättvisa. För att inte tala om landsgränserna, avgjort påhittade men ändå verkliga och viktiga för den högerkalibrerade hjärnan.Clifton hoppas att denna upptäckt ska hjälpa oss att se världen med varandras ögon och mjuka upp låsningarna i det polariserade samtalet. Så nu sitter jag här med min vänsterkalibrerade hjärna och försöker se världen med högerögon.Det är lite som att kliva in i huvudet på en stor och konstig bebis med hallucinationer och jag förstår inte riktigt hur det ska läka någonting men det ger sig nog. Det är i alla fall roligt att sitta här inne och säga saker som att det bara finns två sorters människor". -
Tukt skrev 2023-04-18 11:55:25 följande:Ah, du menar så. Ett annat moment som inte alltid men i bland skapar frustration och kanske också därför skapar "drama", är hur mycket tid en del ska lägga ned på andras inlägg. I det här fallet kan jag tycka att vi sitter och "småsnackar" lite. Och då blir en 20 minuter lång video med två personer som gör det samma, aningen för mycket tid för att ha som argument.
Lite samma när folk länkar in saker. Ingressen i en tidningsartikel är väl helt ok. Men inte 200 sidor långa avhandlingar från ett amerikanskt universitet som ganska få har kompetens att bedöma.Instämmer, men eftersom samhällstrådarna antingen tas över av den sortens loser som förväntar sig att andra ska krokna och krypa vid åsynen av de 200 sidorna eller handlar om det oändliga antal man kan vara brun på så är samhällstrådarna här dömda att misslyckas, förutom om man är en av de få som engagerar sig i dem, då kan man kanske inbilla sig att man ser ut som En Kunnig Person. Och bara för att vara jobbig länkar jag En Kunnig person och vad Han Har Att Säga :En konservativt stämd hjärna kan se en grov linje som markerar gränsen mellan man och kvinna eller gränsen för var livet börjar (i befruktningsögonblicket) medan vänsterhjärnan har svårt att ens ta diskussionen om var gränserna går eftersom hon inte ser några gränser, bara gråzoner.Samma sak med klyftan mellan rik och fattig ? som för högerhjärnan kan reflektera en meningsfull skillnad i arbetsmoral, talang eller samhällsvärde medan vänsterhjärnan tenderar att se en nästan slumpmässig orättvisa. För att inte tala om landsgränserna, avgjort påhittade men ändå verkliga och viktiga för den högerkalibrerade hjärnan.Clifton hoppas att denna upptäckt ska hjälpa oss att se världen med varandras ögon och mjuka upp låsningarna i det polariserade samtalet. Så nu sitter jag här med min vänsterkalibrerade hjärna och försöker se världen med högerögon.Det är lite som att kliva in i huvudet på en stor och konstig bebis med hallucinationer och jag förstår inte riktigt hur det ska läka någonting men det ger sig nog. Det är i alla fall roligt att sitta här inne och säga saker som att det bara finns två sorters människor. -
En tanke jag får är att nyblivna småbarnsföräldrar idag väljer andra sätt att hitta varandra, och att Familjeliv nu är en blandning av nostalgiker som känner varandra från förr och minns den underbara ANOF, (som för mig är mer av en mytologisk gestalt) , frånskilda, separerade, bittra och/eller sorgsna som livet hänt sedan de lyckliga småbarnsåren då de fann gemenskap på Familjeliv och sedan alla andra typer som beskrivits ovan. Jag har för mig att folk skrivit det innan också, att de upplever att Familjeliv var bättre förr. Nu är det ofta hemskt. Men jag tar mig inte härifrån eftersom det fyller ett socialt behov som jag har och inte hittar någon tillräckligt bra ersättning för.Anonym (Chris Manny) skrev 2023-04-18 13:28:53 följande:Forumet var faktiskt mer åt det hållet för X antal år sedan. Eller rättare sagt man hade färre möjligheter att skriva som anonym utan man skrev för det mesta med sitt nick. vilket gjorde att man kände till vilka nick som var vilka även om man inte kände till vem personen bakom var. På den tiden var det också mycket mer ett föräldraforum, det mesta handlade om just familjeliv. Det fanns moderatorer som var riktiga personer (ganska många dessutom).
Visst fanns det troll också men inte på denna nivån, ibland var de riktigt charmiga. Vem minns inte ANOF tex som ville ta med skottkärran in i mataffären tex men skrev på ett så trovärdigt sätt att man faktiskt undrade om personen skämtade eller var allvarlig?helt underbar. Då var det ungefär 15 år sedan eller så jag hängde mycket här när barnen var små. -
Hej. Jag har ingen "version" som ändras. Den "version" du tillskriver mig är vad konton i den här tråden skrivit.Anonym (Chris Manny) skrev 2023-04-18 13:54:16 följande:
Jag skulle inte tolka det riktigt så och då har jag långa pauser från FL så jag har förmodligen missat en del.
På ett forum får man mothugg så är det bara. Där tycks du dra igång mycket där förmodligen de flesta andra bara släppt det och gått vidare. Att personer drivit är såklart inte okej men jag kan förstå lite varför du gjort det. Trolltrådar om en persons inlägg är såklart inte okej. Men jag tror du kanske tar saker lite för personligt. Men vad säger du har Kaffedraken lämnat? Jag hoppas han hittat sin drömkvinna nu. Kan bara beundra honom på något sätt och det vore välförtjänt.
Ang din vän som jag antar är samma som du skrev om för någon vecka sedan att du brutit med och att han delat era konversationer-vilket är väldigt lågt. Men då var versionen vad jag kan minnas (börjar bli gammal) en helt annan. Du hade brutit med honom och exet? Och du var upprörd att ha blivit varnad för personen av någon? (Minnet är kort men bra).
Irrelevant egentligen men dina versioner ändras lite (åtminstone för mig som inte läser så ofta men funderade ett slag över vilka det var). Jag tror och det skriver jag i all välmening att du ofta skriver lite i affekt vilket gör att historien ändras kanske då utefter humör? Jag läste även att du skrivit att du blivit uthängd på Dumpen vilket är extremt lågt även på FL och inte okej mot någon.
Kanske är en FL paus något du behöver och det menar jag för din själfrids skull. Alla kan bli arga på FL ett tag, men just nu tror jag folk är lite som skolbarn, att det är roligt att retas med den som går i affekt helt enkelt?mina 2 cent för vad det kan vara värt.
www.familjeliv.se/forum/thread/82335759-har-du-ett-behov-av-att-trycka-ner-andra-for-att-kanna-dig-battre-sjalv
Vad jag har är en manlig vän som en av Familjelivs stjärnor varit kära i. Vad jag vet har han inte delat mina mail. Däremot, när någon skrev att de mail som delats måste ha innehållit något snaskigt och inte vardagligt tänkte jag på mailen som skickats mellan mig och kvinnan, situationen jag skriver om i denna tråd
www.familjeliv.se/forum/thread/82313580-har-du-blivit-catfishad-nagon-gang
Eftersom du tillskriver mig saker så repeterar jag detta även i denna tråd.
För att uttrycka mig som ett av de konton som var aktiva i den första länken så är det "knappast mitt fel" om folk väljer att uppföra sig som skolbarn.
Jag har fortfarande inte blivit uthängd på Dumpen. Däremot har ett konto här påstått att jag blivit uthängd på Dumpen, vilket är förtal. Samma konto engagerar sig mot förtal här
www.familjeliv.se/forum/thread/82335063-mitt-ex-varnar-for-mig-vad-ska-jag-gora
Jag har kontakt med dem jag vill ha kontakt med här och sedan brukar jag svara dem som påstår saker om mig. Men som Tukt skriver så krävs det en hel del tid och energi för att läsa alla dessa trådar. Lättare att lyssna på ryktena, antar jag. -
Jag har som jag skrev skyddat dem och deras kärlekshistoria som jag inte har med att göra.Anonym (Chris Manny) skrev 2023-04-18 14:25:41 följande:
Fast i den tråden skriver du att du inte har kontakt med någon av de 2 (mannen eller kvinnan), det framstod som märkligt. Åtminstone för mig.
Aha my bad, det låter långsökt att dela mail. Men jag vet att det har förekommit och förekommer tyvärr. Noosy fråga men varför skriver du och kvinnan snaskiga saker om denna man? Låter som triangeldrama.
Här tror jag en skillnad är, du länkar till trådar med många hundra inlägg som de flesta nog bara skumläst. Betvivlar inte om jag länkat ett sådan tråd till dig att du läst men jag tror gemene man och där inkluderar jag mig själv varken har tid eller ork att läsa så mycket.
Lyssnar inte på rykten, det jag vet är det jag sett skrivas av dig. Jag känner inte så många härinne privat. Däremot känner igen personer eller några nick efter vad de skriver.
Det är ju svårt att bemöta din bild av mig när jag inte vet vad det kommer ifrån, men samtidigt förstår jag att om man inte läser så ingående och ser flera hundra inlägg som man inte orkar läsa så tänker man såklart att "den där Fröken Allvar verkar vara en jobbig och bråkig kvinna".
Jag har i min enfald tänkt att folk faktiskt läser diskussionerna - hela diskussionen, det jag skrivit och det jag reagerat på - innan de kastar ut sig tvärsäkra saker om vem jag är och om vad jag behöver 🙂
Vad jag fått höra är att jag skriver för mycket om mig själv vid fel tillfällen, att jag tagit upp Dumpen för ofta och att jag skriver i affekt. Allt detta har jag tagit till mig av. -
Jag har ingen aning om vem som skrev denAnonym (Calippo) skrev 2023-04-18 14:30:33 följande:Sista tråden du länkar? Är det din kompis som skrivit den? Låter som en riktig gris till man? trevlig kompis.
-
Jag har länkat den för att kontot som förtalade mig talar om förtal i den trådenAnonym (Calippo) skrev 2023-04-18 14:30:33 följande:Sista tråden du länkar? Är det din kompis som skrivit den? Låter som en riktig gris till man? trevlig kompis.
-
Jag skulle inte säga att Familjeliv i sig är särskilt viktigt för mig, jämfört med för de personer som säger sig ha hängt här i 15 år. Däremot har flera saker som ÄR viktiga för mig aktualiserats här. Sociala kontakter. Mobbning. Olika samhällsfrågor. Och vänskap. Det är möjligt att jag uttryckte mig otrevligt om mannen och kvinnan. Det var väldigt jobbigt för mig just då att flera olika konton skrev om att de läst mina mail men inte ville svara på vilka mail det var.Anonym (Chris Manny) skrev 2023-04-18 14:39:17 följande:
Nu började jag läsa trådarna litegrann. Eller dina inlägg. Svårt att se dina inlägg där som att skydda då du inte uttalar dig så trevligt om dem.
Men det kan jag nog svara på, det är dina inlägg jag läst. Sedan som du säger så sitter jag inte och varken korrekturläser eller minns saker så länge men lite har man ju snappat upp.
Antar att jag gör som de flesta andra, skumläster lite här och där. Vad jag förstår spenderar du många timmar här dagligen. En vild gissning är ju att de flesta kanske sitter på någon ras?. FL är inte speciellt viktigt på samma nivå som det är för dig.
Jag tycker det är positivt att du är saklig och tar till dig av kritiken
Den sakliga och vänliga kritik jag fått har hjälpt mig på ett sätt som jag tror kommer att hjälpa mig även i kontakter utanför internet, så det är väldigt positivt. -
Förstår att det är obegripligt, jag kan bara förklara hur det kändes just då, inte hur det känns nu eller kommer att kännas senare. Internetkontakter och onlinevänner är inte som vanliga bekanta och fysiska vänner, men det passar mig och mitt liv att ha även Internetkontakter och onlinevänner.Anonym (Chris Manny) skrev 2023-04-18 14:59:50 följande:Om jag ser det objektivt och rent utifrån utan att du tar illa upp så ser det för mig ut som att du är inloggad hela tiden. Och att du kanske tar saker härinne lite allvarligare än de flesta. Har också fått skit här och jag blev sur 5 minuter sen drog jag ut med scootern och vips var det glömt. Så tror jag många fungerar. Menar inte att det är något fel på ditt sätt mer att det periodvis verkar bli jobbigt för dig. Forum kan vara både kul och givande men lite hård hud kan vara bra.
Ja, jag förstår dig. Skumläser lite i tråden, nu är alla anonyma men tycks ge en fingervisning vem som då lagt ut mailen om det skett. Men verkligen jobbigt speciellt om du i Mail liksom jag öppnar upp och ger av dig själv.
Ja, det vet jag att jag funderade över. Att du var arg, skrev mindre smickrande saker om dem och inte hade kontakt med dem, och sedan skriver du att mannen är din vän. Men man skall inte förstå allt här i livet. Huvudsaken är att du mår bra av dina beslut.Visst kan FL diskussioner vara en inkörsport till kontakter även utanför internet. Och du verkar vara en människa med stark personlighet som är mycket insatt i många ämnen. Får jag gissa så kan det vara så att du framstår som väldigt påläst om vissa saker såsom du ger intryck av här. Och att människor blir lite osäkra?
Hård hud kommer jag aldrig få, då hade den växt ut redan. Jag är absolut inloggad väldigt mycket, men det är inte samma sak som att Familjeliv är viktigt för mig. Jag är tvärtom rätt arg på Familjeliv. Men socialt liv är viktigt för mig och just nu har jag för lite av det. Jag uppskattar att du berättar hur du uppfattar mig och kan känna igen mig i beskrivningen. Jag får göra något radikalt.
Jag får skaffa scooter. Harder. Faster. När vi ändå är inne på nostalgi. 🙂 -
Jag är glad att du tog Scooterreferensen (samma generation?) annars hade det varit lite brist på hyfs av mig att skriva så. Inte för att hyfs är min högsta prioritet alltid. Men om jag blir väl bemött så vill jag visa så god hyfs jag nu förmår. Ja, är man sårbar blir man sårad, men jag verkar vara begåvad med helt okej läkkött. Även om jag "hamnar i trubbel" som TS valt att kalla saken.Anonym (Chris Manny) skrev 2023-04-18 15:43:49 följande:
Det har du rätt i. Har också några få internetvänner som jag mailat sporadiskt med bla en härifrån men henne har jag träffat också på kaffe. Men man får också vara försiktig, det lilla jag läst vad du skrivit påminner om en historia för några år sedan här. Men jag vet bara det du skrivit. Men jag tänkte genast på det, det var riktigt illa.
Vad skönt att du inte tog illa upp. Det kändes bra. Vänner är svårt att få, nu vet jag inte hur gammal du är men det tenderar att bli svårare ju äldre man blir. Fördelen med irl är ju att man snabbare kan läsa av personen och se dem i ögonen medan man på internet kan hålla sig dold länge länge.
Nej jag har heller inte uppfattat dig som en kvinna med hård hud men vi alla behövs på olika sätt. Att vara sårbar är en egenskap det finns för lite av idag. Tyvärr är det lätt att bli just sårad av det. Vilket kanske bidragit till ett mer hårt och även narcissistiskt samhälle jag upplever att det är svårt att bli en del av. Eller så har man blivit lätt filosofisk på äldre dagar.
Verkligen nostalgi, den har man ju haft några ungdomsynder till, haha
-
Eftersom Tukt föredrar citat framför länk, så tänkte jag att detta kunde vara av intresse för er som haft lång närvaro på plattformen Familjeliv."På sätt och vis är Twitter mer skadligt för offentligheten än Flashback, eftersom Flashbacks anonyma massa är ganska fri från hierarkier, medan Twitters algoritmer premierar kända och halvkända personer som beter sig illa och lyfter dem till en större maktposition på plattformen. Indirekt driver plattformen på för ett råare språk och en hårdare offentlighet - på fel sätt. Twitters signum är inte de hårda diskussionerna i sakfrågor, utan de osakliga personangreppen och smutskastningen. Dessutom bör medierna se upp med att låta det som händer på Twitter sätta agendan, eftersom dess användare aldrig representerat samhället och vad som diskuteras allmänt.När jag började använda Twitter 2008 var det en plats där användarna tipsade varandra om bra saker och hjälptes åt att lösa problem. Twitter var också den bästa källan vid realtidsbevakning av dramatiska händelser, som under den arabiska våren eller den gröna revolutionen i Iran.Allt detta känns avlägset i dag när Twitter blivit en plattform där trollkonton och diverse halvfigurer ägnar sig åt oförblommerad sexism, rasism, lögner och förtal så fort de får något att hugga på. Plattformen håller på att förvandlas till en arena för gladiatorspel, där färre kommer att vilja delta själva, även om många fortfarande vill titta på"...." Framtiden för sociala medier som sociala medier (och inte som förströelse eller underhållningsvåld) ligger i att gå tillbaka till rötterna, till de mindre sammanhangen, där människor möts och hjälps åt. Det sker bland annat i Facebooks grupper som de senaste åren börjat likna det många av oss drömde om när vi började använda mikrobloggar som Jaiku, Bloggy och Twitter i mitten av 2000-talet".
-
Kan man se om andra är inloggade alltså? Det låter lätt hysteriskt att hålla koll på sådant för någon man inte känner i så fall. Jag ville bekräfta att jag tillbringat mycket tid här till den som frågade. Men det är klart att det inte är särskilt roligt om "drama" uppstår så fort man visar sig. Lyckligtvis hände inte detta i denna tråd. 🙂🙃Tow2Mater skrev 2023-04-18 18:22:31 följande:Fast rent objektivt, att man är inloggad betyder ju bara att man inte loggar ut. Precis som man konstant kan vara inloggad på sitt mejlkonto medan datorn står på 24/7. Det betyder ju inte att man spenderar tid framfor datorn, eller på FL etc. Det är verkligen missvisande att tro att inloggning betyder att man spenderera tiden här.
-
Vad vuxna människor kan göra som inte barn eller de som förlorat vissa mentala förmågor kan, är bedömningar av andra. Jag känner att det var barnsligt av mig att utgå från vissa saker när jag kom in här. Att folk noggrant läser inläggen är en sådan naiv sak. Jag har fått veta att de flesta bara scrollar efter förströelse och har också själv kunnat se att trådar med starka konflikter eller som handlar om vissa ämnen, som sex, får många visningar oavsett, vilket stämmer med algoritmerna i sociala medier och klick i gammelmedia. Våld och sex säljer till vuxna människor. Metaforisk mjukglass med vaniljsmak säljer till barn och andra som inte har behov av att titta på när andra blir utsatta eller har sexuella funderingar. Jag gillar Vännertråden för att den är fylld av oskyldiga klipp och upptåg. Andra verkar bli galna av vrede av att se det, och anmäla tråden.Freddie K skrev 2023-04-19 07:33:57 följande:
Jag kan spontant tänka att vissa hamnar mer i blåsväder än andra och det kan bero på flera orsaker. Sen behöver man ju inte vara kompis med alla eller hålla med om allt, men lite framförhållning borde det väl ändå finnas? Vi är väl vuxna, civiliserade människor?
-
Det är sant att barn kan vara elaka, redan som väldigt små. Faktum är att jag flera gånger fått aha-upplevelser av vad söner och döttrar till vuxna jag haft dålig magkänsla med gör. De lär sig tidigt av föräldrarna. Därför tror jag att många människor helt oreflekterat börjar bete sig småsvinigt redan som fyraåringar. Det är normalt för dem och så de har det hemma. Men de flesta småungar sitter inte på Familjeliv och skrattar åt sina egna och andras trolltrådar. De nöjer sig med att kasta trolldeg på de andra barnen. Om man nu gör trolldeg fortfarande. Jag gissar att majoriteten av stammisarna här har egna minnen av trolldeg.Freddie K skrev 2023-04-19 08:26:57 följande:
Lite OT nu, men. Barn kan vara väldigt elaka, precis som vuxna kan, men barn är i alla fall ärliga. Men ibland tror jag att det bara är bar på FL. Just saying.
images.app.goo.gl/5CA2Aq4fCbZWC6XdA -
Om du fått ett nålstick från mig så har jag fått 1-10 av dig.Anonym (Anonym) skrev 2023-04-19 09:17:47 följande:Ja, det finns en del som är väldigt sofistikerade i sitt sätt att trycka ner andra. De delar ut små nålstick i form av nedlåtande kommentarer och när de får kritik för detta framställer de sig som oskyldiga offer som blir attackerade när de bara vill förbättra världen.
-
Suck suck suck suckAnonym (Jo tack) skrev 2023-04-19 16:10:27 följande:Verkligen spot on! Börjar bli otroligt trött på den typen av inlägg. Plötsligt har dessa användare mer empati än andra för att varit mobbade etc. Att de själva inte drar sig för nålstick, det gör ju inget för de vill ju förbättra forumet. Suck!
-
Jag tycker nog inte att det är så mycket gråzon som det vi talade om innan, att det man inte förstår vill man på något vis få kontroll över. Snöflinga är ett väldigt bra sätt att försöka få någon att smälta bort. Men är man själv som en vante som hänger och slänger fastknäppt i någon som iklätt sig en jätteofferrall så är det inte och så lätt att bli av med snöflingorna. Offerallen är ju impregnerad med offerad och vattenavvisande.Freddie K skrev 2023-04-19 16:22:04 följande:Jo, jag håller med. Det är lite av en gråzon det där.