Inlägg från: Fröken Allvar |Visa alla inlägg
  • Fröken Allvar

Varför hamnar vissa medlemmar i drama hela tiden?

Tjenare, tjenare! Kul med en ny fräsch vinkel på samma gamla ämne! 

• Fröken Allvar
    Anonym (Blå) skrev 2023-04-17 18:38:42 följande:

Visst finns det folk som söker konflikt men jag tror dem är undantag.

Jag tror att vi alla har saker som triggar oss på nätet Och detta gör att vi alla i undantagsfall, lämnar en syrlig kommentar utan att inse att det är vi som är oförskämda. Det är ju den vi skriver till som inte fattar!

Då är det lätt att dra slutsatsen att vi sköter oss så bra när det i verkligheten är vi alla som lägger en liten pusselbiten i det som blir debattklimatet.

Det är precis samma i trafiken. Alla kör bäst och ingen gör fel. Förutom den där gången när jag glömde blinka. Den lilla gången är för liten för att räknas men för helheten blir det såna händelser som ger oss uppfattningen att alla kör så jävla illa.

Tack för syret, klorofyllet, solen och fotosyntesen! 🐛🦠🦖 Det var ett mycket bra svar. 
  • Fröken Allvar

Jag håller med Nikha om att man inte ska överskatta folk när de är på forum. De flesta verkar skumma rätt ordentligt. Den här trådstarten är ju ett resultat av skummande av en annan tråd och ett sätt att skapa lite ny lägereld över vilka stora idioter alla andra är. 
    Egentligen var vinkeln inte jätteny och fräsch. Jag var ironisk. 

• Fröken Allvar

Jag håller även med Nikha om att det är få personer bakom de flesta trådarna. Den här tråden är startad av en av dem. 🙂

• Fröken Allvar
    Anonym (Chris Manny) skrev 2023-04-18 07:41:40 följande:
    Du summerar det jag försökte skriva i inlägget innan men hatten av? du gjorde det så mycket bättre. 
    Personligen upplever jag det som väldigt destruktivt att leva sitt liv via FL eller internet
    Jag kan bekräfta att det är destruktivt att vara på Familjeliv med inställningen att andra är människor här. Jag tror att det bästa sättet att vara här är att bara läsa ibland, utan konto. Så gjorde jag innan jag skaffade konto och då hade jag intrycket att trådarna jag läste hade verkliga personer bakom. Så är det verkligen inte längre. Från insidan upplevs forumet helt annorlunda. Man måste nog ha upplevt det för att förstå hur fejkat mycket är. 
  • Fröken Allvar
    nihka skrev 2023-04-18 07:43:07 följande:
    Jag uppfattade faktiskt inte ironin så det var bra att du sa det.

Inte de flesta, tror jag, utan en mindre skara som vill verka vara många.
    De flesta skumläser nog på rasten och startar inte trådar, kommenterar sällan. Det är det som driver reklamen. Sen har vi slavgörat, att få pisk av idioterna inför den loja publiken. Jag har väl ändå skött det med den äran kan jag tycka. 🙂
  • Fröken Allvar
    Anonym (Chris Manny) skrev 2023-04-18 07:54:41 följande:
    Så varför lever du inte som du lär då?

FL är vad det är, allt beror på hu mycket fokus på drama man har i huvudet. Tror de flesta normalbegåvade ser det som ett smått tidsfördriv, inte lever hela sitt liv med här få undantag. Det är tydligt
    Jag förstår frågan. Jag lever nog som jag lär men det kan ju ta ett tag innan man förstår hur någonting fungerar. Jag har velat tro att folk är schyssta m m. Nu vet jag mera, känner igen konton osv. Jag vet mycket mer nu. Om man vet hur, vem och varför ett konto skapar drama så kan man bättre undvika att bli kidnappad. 
  • Fröken Allvar
    Anonym (Chris Manny) skrev 2023-04-18 08:00:15 följande:
    Du tycks ju vara ett av dem av det lilla jag sett härinne. Och då läser jag på forumet ganska sällan.
    Min version är det här. 

Jag kom in som ny. Jag skrev mycket om mig själv. Jag hade åsikter som inte uppskattades och drev argumentation kring dem. Trolltrådar som drev med mina åsikter startades. Jag trollade i dem. 
    Kaffedraken fanns. Jag sa ifrån om mobbningen. En grupp blev arg på mig. 
    I en dejtingtråd fick jag en vän. Tyvärr var han ett ex till en av stjärnorna på Familjeliv. Jag fick massor av fiender. Publiken såg drama eftersom de ville ha drama. 
  • Fröken Allvar
    Tukt skrev 2023-04-18 10:13:40 följande:

Det som jag upplever unikt på Familjeliv, är besattheten att generalisera saker. Att man vill hitta ett rätt eller fel, svart eller vitt. Mycket rörande män och kvinnor som ska packas in i fack.
    Många diskussioner kommer då inte handla om sakfrågan, utan om generaliseringen är rätt eller inte. Och eftersom generaliseringar ofta handlar om en personlig upplevelse, även om få har självinsikten i det så blir det också personligt på ett sätt som inte är nödvändigt. Och personligt blir lätt konfliktfyllt. 

Så du menar att det enbart är här folk generaliserar? Jag läser mycket opinionstext och den är alldeles fullsmetad av generaliseringar oftast. När det inte är personliga inre konflikter kring huruvida semester i Sälen är fattigt eller ej, eller om man är en medelålders nobody eller inte 

www.expressen.se/kultur/jens-liljestrand/varfor-vralar-inte-sd--om-folkutbytet-i-salen/
    www.expressen.se/kultur/jens-liljestrand/pa-soho-house-ar-jag-en-medelalders-nobody/
  • Fröken Allvar
    Tukt skrev 2023-04-18 10:42:49 följande:
    Håller helt med dig här. Jag tror ett krav på registrering skulle ge en viss självsanering. Framför allt det där att samma person både kan vara reggad och anonym på vissa ställen, skapar möjligheter som ger konsekvenser. 
    Jag vill anmäla en avvikande åsikt. Om ni tänker efter: Hur många människor skulle ägna sitt liv åt att registrera konton och sitta och prata med sig själv på ett forum? Om den personen finns på riktigt och läser här så gratulerar jag till den udda talangen och rekommenderar att bli författare av manus till tv- och teater. Intresset för forumteater är begränsat, varför trollande är en mer belönande karriär som tidigare utövats av människor som 2022 besökte nobelfesten. Man kan ännu inte få pris för gott trollande men det kanske kommer när kvalitetstrollen vill ha mer utdelning än andra människors äkta känslor 

www.svd.se/a/4oEOXR/essy-klingberg-nobelfesten-ar-skrammande

Svar på tråden Varför hamnar vissa medlemmar i drama hela tiden?