Varför hamnar vissa medlemmar i drama hela tiden?
Tjenare, tjenare! Kul med en ny fräsch vinkel på samma gamla ämne!
Tjenare, tjenare! Kul med en ny fräsch vinkel på samma gamla ämne!
Visst finns det folk som söker konflikt men jag tror dem är undantag.
Jag tror att vi alla har saker som triggar oss på nätet Och detta gör att vi alla i undantagsfall, lämnar en syrlig kommentar utan att inse att det är vi som är oförskämda. Det är ju den vi skriver till som inte fattar!
Då är det lätt att dra slutsatsen att vi sköter oss så bra när det i verkligheten är vi alla som lägger en liten pusselbiten i det som blir debattklimatet.
Det är precis samma i trafiken. Alla kör bäst och ingen gör fel. Förutom den där gången när jag glömde blinka. Den lilla gången är för liten för att räknas men för helheten blir det såna händelser som ger oss uppfattningen att alla kör så jävla illa.
Jag håller med Nikha om att man inte ska överskatta folk när de är på forum. De flesta verkar skumma rätt ordentligt. Den här trådstarten är ju ett resultat av skummande av en annan tråd och ett sätt att skapa lite ny lägereld över vilka stora idioter alla andra är.
Egentligen var vinkeln inte jätteny och fräsch. Jag var ironisk.
Jag håller även med Nikha om att det är få personer bakom de flesta trådarna. Den här tråden är startad av en av dem. 🙂
Det som jag upplever unikt på Familjeliv, är besattheten att generalisera saker. Att man vill hitta ett rätt eller fel, svart eller vitt. Mycket rörande män och kvinnor som ska packas in i fack.
Många diskussioner kommer då inte handla om sakfrågan, utan om generaliseringen är rätt eller inte. Och eftersom generaliseringar ofta handlar om en personlig upplevelse, även om få har självinsikten i det så blir det också personligt på ett sätt som inte är nödvändigt. Och personligt blir lätt konfliktfyllt.