Inlägg från: Anonym (Jo tack) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jo tack)

Varför hamnar vissa medlemmar i drama hela tiden?

Jag håller fullständigt med dig, TS. Försöker undvika dramaskapare så gott det bara går och avprenumererar när de kommer in i en tråd. Min teori är att personer som vill skapa drama har ett ganska ensamt liv utanför nätforum och därför måste fylla det på nätet. Att något som andra ser som lite förströelse blir en stor del av deras värld.

• Anonym (Jo tack)
    Anonym (S) skrev 2023-04-17 15:48:38 följande:

Jag säger nästan tvärtom; att somliga inte verkar kunna gå in i en tråd utan att skapa drama. Vara taskig mot TS, hacka ner på allt från själva problemet till stavfel. Ett behov av att bara gå in och vara elak. Okej att man bör se saker ur flera perspektiv men det behöver faktiskt inte vara TS' fel om dennes partner är otrogen, svärmor är en riktig hagga etc.

Sen finns det ju alltid de som vill spela offer. Mest ha uppmärksamhet. Har bestämt sig för vilka svar h*n vill ha och snäser så fort det kommer något annat, hur trevligt det än är framfört.

Men jag ser som sagt mer de här som bara måste gå in och förstöra trådar. Har själv skapat trådar med en för mig ganska allvarlig frågeställning och vill höra folks åsikter och så får man typ "Och? Vem bryr sig??", "Väx upp!" etc till svar.

Ja, det är också ett fenomen här. Startade en tråd häromveckan med en enkel kostfråga. Fick påhopp direkt (men även bra svar). Lär inte starta några fler trådar efter det haha.
  • Anonym (Jo tack)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-04-19 09:17:47 följande:
    Ja, det finns en del som är väldigt sofistikerade i sitt sätt att trycka ner andra. De delar ut små nålstick i form av nedlåtande kommentarer och när de får kritik för detta framställer de sig som oskyldiga offer som blir attackerade när de bara vill förbättra världen.
    Verkligen spot on! Börjar bli otroligt trött på den typen av inlägg. Plötsligt har dessa användare mer empati än andra för att varit mobbade etc. Att de själva inte drar sig för nålstick, det gör ju inget för de vill ju förbättra forumet. Suck!
  • Anonym (Jo tack)
    Freddie K skrev 2023-04-19 07:33:57 följande:

Jag kan spontant tänka att vissa hamnar mer i blåsväder än andra och det kan bero på flera orsaker. Sen behöver man ju inte vara kompis med alla eller hålla med om allt, men lite framförhållning borde det väl ändå finnas? Vi är väl vuxna, civiliserade människor?

Vad menar du med att det måste finnas framförhållning?
  • Anonym (Jo tack)
    Freddie K skrev 2023-04-19 16:13:10 följande:
    Ja, alltså att man tänker lite på vad man säger. Ord kan såra. Nu menar inte jag att man ska väga vartenda ord man säger, men vissa saker kanske kan uppfattas som stötande för andra, till exempel.
    Aha! Framförhållning betyder planering, så jag blev lite konfunderad. Jag både håller med dig och inte. Ord kan såra, så man behöver absolut inte dra in det tunga artilleriet. Samtidigt kanske man inte ska vara på diskussionsforum om man har lätt att finna saker stötande. Det kan bli lite för snöflingeaktigt ibland.
  • Anonym (Jo tack)
    Freddie K skrev 2023-04-19 16:22:04 följande:
    Jo, jag håller med. Det är lite av en gråzon det där.
    Absolut! Det är inte lätt att göra alla nöjda.
Svar på tråden Varför hamnar vissa medlemmar i drama hela tiden?