Vaccinera sitt barn eller inte?
Hej
Idag i min föräldragrupp pratade vi om vaccin och fördelar med att vaccinera sina barn enligt vaccinationsprogrammet. Jag känner mig nu efteråt påhoppad. Jag kommer inte vaccinera mitt barn. Är det konstigt??
Hej
Idag i min föräldragrupp pratade vi om vaccin och fördelar med att vaccinera sina barn enligt vaccinationsprogrammet. Jag känner mig nu efteråt påhoppad. Jag kommer inte vaccinera mitt barn. Är det konstigt??
Jag och sambon hade denna diskussion. Han är emot alla typer av vaccin, jag tycker de ska användas med försiktighet. Har full respekt för dem som väljer att inte vaccinera. Men vi har valt att vaccinera mot de vanliga barnsjukdomarna eftersom det är extremt välbeprövade vacciner som nästan utrotat många sjukdomar. Dock har vissa börjat komma tillbaka iom invandring från länder som inte kommit lika långt kring vaccin. Därför kan det också vara bra att vaccinera.
Däremot valde vi bort rota, det är för nytt och har för många bieffekter enligt oss. Men det är helt upp till varje familj att själva bestämma. Kan ju också spela roll vart i landet man bor och om det finns äldre syskon i hemmet.
Jag och sambon hade denna diskussion. Han är emot alla typer av vaccin, jag tycker de ska användas med försiktighet. Har full respekt för dem som väljer att inte vaccinera. Men vi har valt att vaccinera mot de vanliga barnsjukdomarna eftersom det är extremt välbeprövade vacciner som nästan utrotat många sjukdomar. Dock har vissa börjat komma tillbaka iom invandring från länder som inte kommit lika långt kring vaccin. Därför kan det också vara bra att vaccinera.
Däremot valde vi bort rota, det är för nytt och har för många bieffekter enligt oss. Men det är helt upp till varje familj att själva bestämma. Kan ju också spela roll vart i landet man bor och om det finns äldre syskon i hemmet.
Det finns bevis om följdsjukdomar efter vaccinering. Sömnsjuka, autism mm.
Hej
Hej
Att ställa frågan vaccinera eller inte..... Det blir ju enklare att bara säga nej eller ja rakt av en att tänka vilka vaccin erbjuds barnet och vad är det för sjukdomar som man barnet får vaccin för att skydda sig emot. Vad innebär det att bli sjuk i dessa sjukdomar.
Om man inte orkar ta reda på det så är det väl bättre att tacka ja, dom flesta är väl beprövade och ger få eller inga biverkningar....
Kan rekommendera att ta reda på vad är ett vaccin och hur fungerar det i kroppen.... Innan man väljer om man ska tacka ja eller nej...
Det var en mamma som nekade att barnet skulle ta vaccin och sen så fick barnet sjukdomen och pojken fick en svår hjärnskada, han blev aldrig sig själv igen... och då hade mamman sagt, varför var det ingen som berättade det för mig.... Nej, men det kan du väl ta reda på själv om du nu aktivt ska välja att göra tvärtemot vad som rekommenderas kan man ju tycka. Tror man på allvar att man vaccinerar emot något som är ofarligt.....