• Anonym (Ejvaccin)

Vaccinera sitt barn eller inte?

Hej 

Idag i min föräldragrupp pratade vi om vaccin och fördelar med att vaccinera sina barn enligt vaccinationsprogrammet. Jag känner mig nu efteråt påhoppad. Jag kommer inte vaccinera mitt barn. Är det konstigt?? 

• Svar på tråden Vaccinera sitt barn eller inte?
  • Fliselisan

Tycker du ska läsa om sjukdomarna och vad de kan ge för konsekvenser innan du bestämmer dig. Har du någonsin tänkt att resa med dina barn? Sjukdomarna är inte så vanliga i Sverige men utbrott förekommer. Mässlingen tex är vanlig i många delar av Europa. Kan leda till hjärninflammation. Varit flera utbrott i Sverige även på senare tid. Många som kommit från Ukraina nu och andra länder saknar vaccintäckning vilket innebär att risken för att smitta här ökar.

Har du någonsin hört talas om falsk krupp? Mina barn har haft det x flera och det är fruktansvärt. Barnet kippar efter luft och får en skällande hosta. Men det går över. Difteri (äkta krupp) ingår i vaccinationen barnet får redan vid 3 månader, och det är många ovaccinerade barn som dör av sjukdomen. Kvävs till döds. Kikhosta likaså. Att inte vaccinera mot stelkramp är helt galet. Så sjuk man kan bli. Stelkramp kan barnet få om det har ett litet sår knappt ens synligt och leker i jord. Barnet blir oerhört sjukt och risken för kvävning är stor. Så fundera du ett varv till innan du tackar nej till att skydda ditt barn.

• Anonym (Lo)

Läste i dag om ett litet barn i Nederländerna som nyss dött av mässling. Statistiskt sett händer det inte ofta men klen tröst för barnets familj. En hel del där som är emot vaccin av religiösa skäl. 

• Anonym (Ejvaccin)

Mitt barn har sjukdom o kan inte ta till sig o bilda skydd

• enmamma
    Anonym (Ejvaccin) skrev 2023-04-17 20:30:39 följande:

Nja, detta skrev du inget om i TS. ( trollvarning)
    Det är just för dessa som inte kan ta vaccin som vi andra vaccinerar oss.
  • Anonym (Oj)

Och ändå blev du påhoppad? Eller gjorde du som här, slänger ut ett påstående som du vet är provocerande utan att ge någon ytterligare förklaring? 
  • Anonym (AT)

Vilken sjukdom har ditt barn? Vad säger BVC/läkaren om vaccination för ditt barn?

• Anonym (X)

Vad menar du?
  • molly50

Jag hoppas du förstår att det här låter som en efterhandskonstruktion.
    Om inte så kanske du kan förklara vad det är för sjukdom som ditt barn har som gör att det inte kan ta vaccin?
    Och vad läkarna på bvc säger om detta?
    Då kanske du får annorlunda svar.
  • EnAnonumius

Du det där låter som en klar efterhandskonstruktion.
    Svårt att ta detta på allvar då du utelämnade detta i din TS.

Men om det nu mot all förmodan skulle vara sant så kan du ju tala om vilken sjukdom som hindar att barn utvecklar sitt immunförsvar.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Vaccinera sitt barn eller inte?