Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

kan inte göra detta

Lite intressant ändå. I en tråd strax ovanför denna ville TS ha en hund men inte TS' make. "Det är ett gemensamt beslut, Hans Nej väger tyngst, Var inte egoistisk!" etc. Nu är det plötsligt tvärtom??  Jag älskar verkligen djur, men liksom En hund?? Och TS är rent vidrig om hon inte lyssnar på sin make! Men ett barn? Då är det plötsligt enbart TS som ska göra som HON känner, vad som känns bäst för henne, kör över maken bara! Han bör väl ha betydligt mer att säga till om gällande ett barn eller en hund??
    Det blev bara intressant att se trådarna efter varandra.
    Jag hoppas allt löser sig till det bästa för er, Ts! Ser att.tråden är "gammal".

• Anonym (S)
    Ylva34 skrev 2023-05-07 17:35:22 följande:
    Hunden finns oavsett vad. Den lever. Tycker det är stor skillnad. Det är också kvinnans kropp och hon ska leva med detta beslut resten av sitt liv. Mannen/Pappan står bredvid. 
    Jag vill inte sno tråden, det var bara så intressant hur folk reagerar angående hund vs ett barn. I det ena ska man minsann lyssna på mannen som i slutänden tydligen bör bestämma, i det andra ska kvinnan bestämma helt och fullt utan att bry sig om mannen!
    Jag är helt och fullt med på att kvinnan alltid bestämmer i slutänden angående barn!! Det är hennes kropp, hennes ekonomi, hennes framtid som står på spel, till sist och syvende!
    Det är ju enklare att göra sig av med en hund om det visar sig att det inte funkar, än ett barn.
Svar på tråden kan inte göra detta