Hjälp! Fast i förhållande’
Berätta hela din situation för din advokat eller för någon kvinnojour i det landet du befinner dig i så du är så förberedd du bara kan bli innan du tar nästa steg. Du behöver nog vara steget före honom, känns det som. Känns inte som en person du kommer kunna samarbeta med. Han känns väldigt kall och självisk.
Jag är bara glad efter jag läst all skit han håller på med att han inte lyckats trycka ner dig så totalt att du inte vågar lämna.
Det han underhållit sig med när det gäller dig går helt klart under psykisk misshandel, men jag vet inte hur svårt det kommer bli för dig att få igenom det i det land du befinner dig i, bevisbördan osv, men jag tror en kvinnojour tar dig på allvar, för det behöver dem göra och de borde vara vana vid sånt här.
Jag hade också kontaktat svenska ambassaden och se vilken hjälp du kan få där.
Så länge han tror att han har dig på en viss nivå av nertryckthet så tror han att han är trygg. Det är just när han känner av att han inte har samma effekt på dig som innan och du är på väg ut som han kan och kommer bli värre och det kan fortsätta i det psykiska men också bli det fysiska. Bara en heads up. Jag tror du är rädd för det med såklart, att han kommer bli värre. Var försiktig. En sån typ som han är också otroligt rädd om sin image så väldigt lätt kränkt och kan lura massor människor. just det här ytliga som är så viktigt för honom, din vikt, att du då ska spegla honom, vara perfekt är ett tecken på det. Jag såg många varningsflaggor i det jag läste i dina ord om honom.
Hoppas allt går väl nu.
Styrke kramar
Förresten du, du är fin som du är. Sådana typer som han försöker ofta plocka de mest fina människorna på planeten, men inte för att uppskatta er finhet, tyvärr utan kör enligt sin egen sjuka agenda. Ville bara säga det. När du väl kommit till ro igen så kommer allting landa för dig, det psykiska och det fysiska, och allt kommer regleras hur bra som helst i både din kropp och ditt sinne.