• Tecum

Otrogen fru

Alex 888 skrev 2023-04-16 04:29:12 följande:
    Hej, 
    Kan man har Engångsföreteelse på grund av kris ? Men hon har planerat det hela  och det var tack hennes planering som jag såg allt på hennes mobil, det är svårt att utesluta det från mina tankar, vet inte om det blir bättra med tiden eller bättre att går vidare det är svårt beslut känns lite vilse men som sagt ansökan om skilsmässa är skickat och bodelning är påskrivet  hon avstår från allt bara att  ger henne andra chans, men känns som du säger att det kommer att spökar i min huvud resten av mitt liv om jag accepter andra chans .kan inte ens sova på natten. det är synd att de som otrogna tänker inte på konsekvenserna innan som förstöra många liv omkring sig . 

Om man väljer att separera på grund av en enstaka otrohet, planerad eller ej, är det ett tecken på att relationen inte var något vidare innan heller.
  • Tecum
    Anonym (Läsförståelse) skrev 2023-05-12 18:18:23 följande:
    Det ÄR mer acceptabelt med otrohet idag än vad det var förr, även om folk fortfarande smyger med sina otroheter. MER acceptabelt, inte HELT accepterat av alla. Alltså inte oacceptabel vilket är vad jag sa emot.
    Stämmer inte, det var mycket mer accepterar med manlig otrohet förr, i synnerhet i högre kretsar. Inte sällan var kungen och andra makthavare ett "föredöme". Att ha en älskarinna var närmast ett tecken på status och inget som förstörde en karriär eller ens äktenskapet. Straffen för hor gällde bara redan utsatta grupper som skulle fortsätta tryckas ner.

Kvinnlig otrohet var däremot big no-no och där har toleransen ökat medan manlig otrohet idag ses som värre än kvinnlig. Kvinnor är ju som bekant offer för männens patriarkala övermakt...
  • Tecum
    Anonym (Pelle) skrev 2023-10-12 10:56:08 följande:
    Sanningen ska ut, barnen förtjänar det. Varför ska han medverka och ljuga? Finns en risk att barnen tycker att det är hans fel och det skulle inte jag tolerera. Det är hon som måste ta sitt ansvar och stå för det hon gjort. Det är hon som ska se till att relationen efter skilsmässan inte blir infekterad.
    Exakt, hur mycket du ska berätta beror helt på hur hon agerar. Lägger hon skulden på TS, vilket är troligt då han var den som ville skiljas, då ska han berätta allt både för barnen och omgivningen. Han ska absolut inte ta någon skuld i detta!

Men om hon erkänner sina fel och tar ansvaret, då kan ni hålla en gemensam linje och ge barnen en redigerad version.
Svar på tråden Otrogen fru