Inlägg från: ClumsySmurf |Visa alla inlägg
  • ClumsySmurf

Otrogen fru

Anonym (Motsatsen mellan ord o handling) skrev 2023-04-18 19:12:56 följande:
    Ja andra människor har självfallet ett eget val att göra

som när du ljög i den andra tråden att du hade gjort mångåriga studier i ämnet och ljög om vad statistiken bygger på, det var ditt val och det finns inget att skylla på men inget du vill stå för.

• ClumsySmurf
    Anonym (Motsatsen mellan ord o handling) skrev 2023-04-19 11:39:55 följande:
    Jag har kollat vad jag skrivit i andra tråden.

Det är helt och fullt sant att jag under många år har bedrivit studier i detta ämnet och i andra ämnen.

Ingenstans finner jag att jag skulle ha skrivit någon lögn om vad statistiken bygger på. Visa det gärna med citat så lovar jag i så fall att korrigera mig.
    hade du läst på aftonbladet eller facebook hade du vetat vad statistiken bygger på.
    "Medan de enda som skulle kunna ingå i en statistik är endast de relativt få som faktiskt blir kända."
    Anonym (Dömer men förmår inte förklara) skrev 2023-03-28 17:47:54 följande:

Gällande statistik: 
    min uppfattning är att det finns ingen säker statistik gällande det här ämnet. Jag har heller aldrig sett någon som har velat påskina att det skulle finnas någon säker statistik.

Jag förutsätter att otrohet rent generellt är vanligare än vad någon statistik visar, vilket jag grundar bl a på att med en rimlig sannolikhetsbedömning så är det väldigt många som aldrig blir kända, enligt mig sannolikt de flesta.
    Medan de enda som skulle kunna ingå i en statistik är endast de relativt få som faktiskt blir kända.

Jag har under många år samtalat med flera som yrkesmässigt arbetar med relationer och problem i dessa, och jag har en närstående som arbetat med detta i snart 40 år.
    Gällande statistiken och att den sannolikt visar alltför få så är i stort sett alla överens om detta.

En del av det jag beskriver i övrigt har jag också hämtat från erfarenheterna som dessa yrkesverksamma personer har samlat på sig,
    och en del har jag bl a hämtat från mina egna mångåriga studier i ämnet.

• ClumsySmurf
    Anonym (Glädjedödaren) skrev 2023-04-19 13:41:24 följande:
    Hen går nog igång på att straffa sig själv. Plåga sig själv. Jag tror rentav att hen är tacksam för alla gånger hens partner varit otrogen Solig.

Alla har sina böjelser antar jag Kyss
    är det något h*n skrivit eller är det FL:s ljugarklubb som har dåligt med argument?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Motsatsen mellan ord o handling) skrev 2023-04-19 16:36:10 följande:
    Du lyckas inbilla dig själv att alla otroheter som förblir okända ingår i någon statistik?

Du påstår att okända otroheter finns statistiskt redovisade på facebook och i Aftonbladet?

Ja återigen kommer du med påståenden som jag får erkänna vida överstiger min fattningsförmåga.

Finns det någon annan medlem i tråden som förstår detta och kan förklara så att även jag begriper det???
    "Du påstår att okända otroheter finns statistiskt redovisade på facebook och i Aftonbladet?"

Du kunnat något om det du är "expert" på hade vetat att det är otrogna och inte bedragna som svarat i studierna dvs. statistiken inkluderar okända otroheter.

"Ja återigen kommer du med påståenden som jag får erkänna vida överstiger min fattningsförmåga."

Märker det. Hur går det med studierna?

• ClumsySmurf
    Alex 888 skrev 2023-04-19 17:29:47 följande:
    Hej på er, det var intressant att läsa vad alla har för åsikter när det gäller otrohet och jag har analyserat vad ni sa och jag har kommit till slutsatsen enligt mig att ingen kan har 100% rätt eller fel men alla individer tar sin egen beslut när de blir drabbad av otrohet. Min beslut kom idag och vi brättade till våra barn att vi flyttar isär, har försökt tilllämpa andra chansen men det är omöjligt after allt kärlek hon har fått, har inget mer att ge . 
    svar på frågan.
    din fru kan älska dej men om det räcker med ålderskris verkar det inte finnas mycket respekt.
Svar på tråden Otrogen fru