Inlägg från: TvillingmammaVästgöte |Visa alla inlägg
  • TvillingmammaVästgöte
    Safmus0515 skrev 2023-04-13 22:11:49 följande:
    Eftersom många har sagt till mig att det är tur att man klarar uppkörningen och det beror på vilken trafikinspektör man möter, har många som faktiskt klarade uppkörningen sagt till mig att bara genom att upprepa uppkörningen flera gånger så får man till slut godkänt. 

Jag tycker att min lärare och körskolan är bra om jag jämför med en tidigare körskola som jag har haft.
    Det tror jag inte alls på, jag tycker inte att du skall boka uppklrninginnan trafikskolan tycker att du är redo. En bra trafikskola kan bedöma detta.
  • TvillingmammaVästgöte
    Marie5 skrev 2023-04-14 23:56:00 följande:

Sverige är tydligen DET svåraste landet i världen att ta körkort i. Jag har själv kört bil i över 8 år i USA, men kuggat flera ggr här i Sverige. Vart någonstans i Sverige har du kört upp och med vilken/vilka bilskolor? Jag håller själv på att ge upp, men har nu hört att det är väldigt många som klarar uppkörningen på landsbygden. Västervik sägs vara bland det lättaste stället att klara uppkörningen på. 

Man kan gå intensivkurs på en mindre ort, det tror jag vore bra för TS. Två veckors intensivkurs med flera lektioner per dag, det lyfter körningen. Lektionerna är också billigare än i Stockholm. På många ställen finns intensivkurser med billig inkvartering.
Svar på tråden Kuggat uppkörningen 8 gånger !!!