• QAnon

Kuggat uppkörningen 8 gånger !!!

Safmus0515 skrev 2023-04-13 21:53:02 följande:
    Körskolan sa att jag inte var färdig med körutbildningen och därför kunde de inte boka uppkörningen för mig. Men jag bokade mig själv alla dessa gånger, men på så sätt hjälpte det mig inte att bli godkänd på uppkörningen. 
    Så körskolan sa att de inte rekommenderade uppkörning eftersom de tyckte du behövde fler lektioner och inte var redo? Varför valde du att göra uppkörningen ändå?

Tycker du att det funkar bra på körskolan? Den kan ju vara så att den körskolan eller den läraren inte funkar bra med dig och du måste byta för att hitta en bättre match. 
  • QAnon
    Safmus0515 skrev 2023-04-13 22:11:49 följande:
    Eftersom många har sagt till mig att det är tur att man klarar uppkörningen och det beror på vilken trafikinspektör man möter, har många som faktiskt klarade uppkörningen sagt till mig att bara genom att upprepa uppkörningen flera gånger så får man till slut godkänt. 

Jag tycker att min lärare och körskolan är bra om jag jämför med en tidigare körskola som jag har haft.
    Alltså visst, det kanske är ett loophole 1-2 gånger. Men har man misslyckats med uppkörningen 8 gånger är man en dålig förare och behöver bli bättre, inte hitta sätt att gamea systemet. 
  • QAnon
    Marie5 skrev 2023-04-14 23:56:00 följande:

Sverige är tydligen DET svåraste landet i världen att ta körkort i. Jag har själv kört bil i över 8 år i USA, men kuggat flera ggr här i Sverige. Vart någonstans i Sverige har du kört upp och med vilken/vilka bilskolor? Jag håller själv på att ge upp, men har nu hört att det är väldigt många som klarar uppkörningen på landsbygden. Västervik sägs vara bland det lättaste stället att klara uppkörningen på. 

Pinsamt. Istället för att inse att du är en dålig bilförare och inse ditt ansvar att bli en säker förare på vägen skyller du på systemet. 

Ska du köra i t.ex. Stockholm regelbundet bör du kunna klara av uppkörningen där också. 
Svar på tråden Kuggat uppkörningen 8 gånger !!!