Safmus0515 skrev 2023-04-13 20:38:58 följande:
Tack, att fräscha upp mina tankar och att inte tänka och träna bara en eller flera trafiksituationer är därför jag vill ta en paus för att få tid att reflektera över vad som gick fel och hur jag kan förbättra mig. Jag förstår allt du säger och det kan jag i teorin men när det kommer till praktiken missar jag något och gör sedan misstag.
Om jag ska vara ärlig vissa dagar känner jag att jag inte kan överleva ute i trafiken och andra dagar känner jag mig som en komplett och bra förare. Min utveckling går upp och ner som vågor.
Jag tänker att du behöver köra mer istället för att fokusera på uppkörning.
Bara kör och få mer vana. Träna på alla delar du kuggat men gör det till en del av den dagliga rutinen som gör di till en mer säker bilförare. Dvs åk och handla på dom ställen som tex kräver fickparkering och testa bland köer och folk, ut och kör i rusningstrafik, åk gärna in på gator som specifikt ger dig utmaningar på riktigt i riktiga trafiksituationer som vägbyggen, omdirigerad trafik, enkelriktat.. Osv osv..
Helt enkelt öva på riktigt i riktig trafik istället för att snurra runt på tomma villagator och tomma landsvägar.
Kör så mycket du bara kan för att nöta och nöta. Få rutin på att utsätta dig för diverse situationer där du får tänka själv och lösa din körning. Fokusera på att bli bekväm som bilförare istället för att bara tänka uppkörning
Sen när du känner att det sitter så kan du boka in prov igen. Men kanske inte förrän i höst. Använd sommaren till att bara köra och nöta