• vissli

Kuggat uppkörningen 8 gånger !!!

Vad är det du kuggar på?

• vissli
    Safmus0515 skrev 2023-04-13 14:48:47 följande:
    På de två sista uppkörningarna kuggade jag eftersom jag körde långsamt, t.ex. 35 km/h på en 50 km/h väg och det gick inte bra när jag backade runt hörnet.
    Hörnbackning är ju en klassiker dock, det är ju en manövreringskontroll, att du har koll på fordonet. Det går ju att öva på.

Varför körde du så långsamt?
  • vissli
    Safmus0515 skrev 2023-04-13 15:03:53 följande:
    Egentligen övade jag på det. Men den här gången var det en uppförsbacke och hörnen hade ingen trottoarkant. Jag tränade bara att backa runt hörn som har trottoarkant.

Jag körde långsamt för det var ingen bakom oss som jag kan hindra och jag tyckte det var helt okej att köra långsamt så länge man inte hindrar andra trafikanter.
    För första är det ju bara att du övar mer. Det är en sån sak som lär komma på en uppkörning.

Och att köra långsamt - bättre kanske att inte göra det på uppkörningen då det kan tolkas som att du inte har koll på trafikskyltar tänker jag?
  • vissli

Lita på att du inte är klar men byt kanske körlärare eller körskola. en del körskolor är faktiskt bättre än andra. Vissa körskolor pumpar också eleverna på pengar med kassa lektioner, iaf har det varit så vid kontroller tidigare.

• vissli
    Safmus0515 skrev 2023-04-13 22:11:49 följande:
    Eftersom många har sagt till mig att det är tur att man klarar uppkörningen och det beror på vilken trafikinspektör man möter, har många som faktiskt klarade uppkörningen sagt till mig att bara genom att upprepa uppkörningen flera gånger så får man till slut godkänt. 

Jag tycker att min lärare och körskolan är bra om jag jämför med en tidigare körskola som jag har haft.
    Fast nu har det ju inte funkat för din del, alltså behöver du bli bättre och tryggare i trafiken.
Svar på tråden Kuggat uppkörningen 8 gånger !!!