Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

Inte medbjuden till ex

Det var inte riktat personligt mot dig eftersom inga andra respektive var bjudna heller. Exet ville tydligen ha en mindre fest eller bara med sina egna vänner och inga respektive och det kanske var så att det skulle ha blivit för många annars. Oavsett så måste man faktiskt acceptera exets önskan om hur hon vill ha sin fest. Så ja ts, du reagerade för hårt. Sedan behöver man kanske inte bli så besviken över att inte bli bjuden till ett ex heller, ni hinner säkert träffas andra gånger. 

• Mortiscia80
    Katten8 skrev 2023-04-13 08:18:11 följande:

Tack för input, känner att jag har fastnat lite i all min kränkthet... 
    Tilläggas kan att vi är särbo, men planen på bröllop finns men att vi fortfarande kommer att vara just särbos. 
    Jag hade hoppats på en reaktion från min partner som hade visat att det inte bara är jag som tycker att det är konstigt... Sen får ju en person bjuda vem den vill på sin fest men jag saknar som sagt reaktionen

Jag tycker han verkar stöttande i sina kommentarer men att han inte reagerar starkare är faktiskt bara sunt och normalt.
  • Mortiscia80
    Katten8 skrev 2023-04-13 09:35:30 följande:

Tack för input, vet som sagt inte riktigt vad jag tycker. Inga respektive är inbjudna, men som jag skrev så framkom det att den enda respektive som med all säkerhet hade kommit var just jag.. Därför känns det personligt. Hon uttryckte själv att vännernas respektive inte kommer på tillställningar

Det kan ju vara så att hon tycker att du är jobbig, särskilt om du reagerar så här. Om hon inte vill ha vännernas respektive på tillställningar är det dessutom hennes val, men det verkar du iaf ha accepterat.
Svar på tråden Inte medbjuden till ex