• Katten8

Inte medbjuden till ex

Scenario:

Ett ex har fest, fyller jämt. Relationerna är goda. Paret bor inte ihop och har träffats +1 år. 

Bara den ena i paret blir bjuden med hänvisning att det inte finns plats. Inga respektive blir bjudna, men senare framkommer att festhållaren var ganska säker på att inga respektive skulle komma förutom denna som det handlar om. 

Den som blir bjuden i paret tycker att den andra reagerar för starkt. Den som inte är bjuden känner att det är direkt riktat mot sig och är sur. Den som inte är bjuden är mest sur över partners reaktion som är "det finns ingen plats" Och "jag så att jag tyckte hon skulle bjuda båda"

Kan ni snälla berätta era spontana tankar och reaktioner här? 

• Svar på tråden Inte medbjuden till ex
  • Katten8

Tack för input, känner att jag har fastnat lite i all min kränkthet... 
    Tilläggas kan att vi är särbo, men planen på bröllop finns men att vi fortfarande kommer att vara just särbos. 
    Jag hade hoppats på en reaktion från min partner som hade visat att det inte bara är jag som tycker att det är konstigt... Sen får ju en person bjuda vem den vill på sin fest men jag saknar som sagt reaktionen

• Katten8

Tack för input, vet som sagt inte riktigt vad jag tycker. Inga respektive är inbjudna, men som jag skrev så framkom det att den enda respektive som med all säkerhet hade kommit var just jag.. Därför känns det personligt. Hon uttryckte själv att vännernas respektive inte kommer på tillställningar

Svar på tråden Inte medbjuden till ex