Lämnad pappa med problem
lämnadPappa skrev 2023-04-12 18:48:38 följande:
1. Redan gått 3 månader så där är det ju kört. Jag vill inte vara den som får henne att sälja ett hus som hennes familj haft i generationer. 2. Just de med bilen blir svårt o kräva nu efterhand men det som va kvar på lånet påden fick hon ta över så blev typ samma grej endå
3. Barnbidraget ska bli 50/50 och inget undergåll när VV blir möjligt, de har vi båda skrive papper på så de blir rätt.
Möjligt att jag är för snäll mot henne pga känslor, chock/kris eller bara för att jag är en snäll person. Kan nog vara lättlurad också... Men jag ser inte anledning till att börja bråka så att föräldrarollen frammåt i tiden blir lidande om det låter logiskt?
Ja, om huset måste säljas så är det hennes problem. Varför ska du offra dig för henne? Det är i så fall skilsmässan som gör att huset behöver säljas alt hon köper ut dig, och den har ju hon valt.
Var inte en sådan "pushover" aka dörrmatta. Kommer du alltid att ge efter och aldrig stå upp för din rätt bara för att du är rädd för att ni inte ska vara goda vänner framöver? Har inte hon några skyldigheter, bara du?
Att vara för snäll så man ständigt låter sig köras över tycker jag faktiskt inte är att vara något bra föredöme för barnen.