Lämnad pappa med problem
Jag tycker att du sk lyssna på dig själv och göra det som känns rätt. Du verkar vara en omtänksam pappa.
Sen tycker jag att du kan ställa en del rimliga krav på henne. Det är faktiskt väldigt ogint av henne att kräva att du hämta dina saker innan du hittat ett boende. Du har väl betalat nog för huset hon bor i för att du ska få ha kvar sina grejer någonstans? Hon får väl ställa in sakerna på en yta som ses som din tills du har hittat ett boende. Det är en väldigt liten uppoffring från hennes sida och jag tror det är bra för balansen om du kräver det av henne.
Sen tror jag det är viktigt att du träffar barnen mer än varannan helg. Kan du komma över en kväll veckan du inte har barnen och hon pyser iväg några timmar? Eller du hämtar alla barnen eller ett i taget och ni gör något ihop. Om du tar ett i taget får barnen egentid med er föräldrar och det är ofta en bristvara när föräldrarna är separerade.Eller att du har tre helger eller vad som funkar för er just nu. Att inte träffas på två veckor måste ju vara väldigt jobbigt för både dig och barnen.
Sen är mitt råd att du börjar träna om du inte redan gör det. Det är ett bra sätt att bli av med stress och att må bättre på.