lämnadPappa skrev 2023-04-12 16:53:51 följande:
Jajo, ingen fara
Klart jag upplever bil och hus som förlust också. Men de stora är just att familjen och att allt försvunnit. Berättade om de andra också då jag läst många trådar där män är dom "dumma" o tar allt eller bara sticker utan förklaring.
Inte hittat många trådar där det är kvinnor som lämnat utan förklaringar eller räknas som boven i dramat.
Förhållanden kräver 2 personer men endå brukar det vara mannen som blir den elaka oavsett vem som lämnar. Även i mitt fall så frågar folk vad ja gjorde fel, varför jag gjorde slut, tänker jag inte på barnen osv. Det brukar vara svårt o tro att killar inte blir sårade när dom blir dumpade...
Byta jobb är ett absolut, just för att kunna ha barnen så mycket som möjligt. Att "kontra" med fler helger har jag inte tänkt på faktiskt. Tack
Jag märker att det blir väldigt mkt fokus på det ekonomiska här. Hoppas återigen jag inte bidragit med det.
Jag tycker inte man ska resonera som att "det är mina pengar" som många i tråden verkar tycka. Utan om tex mamman varit hemma mer med barnen så har ju hon bidragit praktiskt till familjen medan mannen bidragit med pengar, så där tycker jag inte det är orättvist att du hjälpt henne behålla släktgården. Det är ju för barnens skull. Så lämna de tankarna.
Jag tror som någon skrev, ägna all din egentid till att reflektera över vad som har hänt.
Väldigt trist och chockartat att bli lämnad utan förklaring. Det är inte att kommunicera, att bara lägga locket på. Men tyvärr är det inget du kan få av henne - förklaring. Inget att räkna med, Du kanske aldrig får det. Eller så kanske du får det om ett ord.
Se det som en sorgefas, googla om det. Steg 1 är chock. Sen kommer ilska och sen var det nåt annat, innan man landar i acceptans.
Kram