• Anonym (I)

Lämnad pappa med problem

Nej nej nej. Du har varit så naiv. Ingen kommer tacka dig. Självklart kan hon få behålla allt om det underlättar för henne och barnen men INTE gratis. 

Gud säg att det inte finns såhär lättlurade människor. 

• Anonym (I)

1. Hon ska köpa ut dig. Du kan bo kvar i 3 mån och leta boende. Tuff shit att båda får leta nya boende men så är det när man separerar. Det skulle hon tänk på innan. 
    2. Hon får köpa din del av bilen. Annars säljer ni den. Båda får skaffa nya bilar. 
    3. Barnbidrag delas 50/50 och inget underhåll vid VV 

Enkelt. 

• Anonym (I)

Nej det är inte logiskt. Det är naivt. Jättebra att du vill vara en bra människa och förälder jadajada men man får inte vara så lättlurad. Det drabbar dig personligen och dina barn i framtiden. Det kommer ju bli hos henne barnen vill bo då det är deras trygga hem och hennes liv fortsätter som vanligt medans ditt vänts upp och ner. 

Nu är allt försent. Detta skulle du tänkt på direkt så ni båda fick samma förutsättningar. 

• Anonym (I)

Men skit i det nu. Det bästa du kan göra nu är att leta boende såklart och gå i terapi. 

• Anonym (I)

Hon kommer inte ta tillbaka dig. När kvinnor skiljer sig har de oftast funderat och bearbetat det väldigt länge. Medans mannen levt som vanligt. Hon har säkert gett dig signaler men du har inte sett det. 

• Anonym (I)
    Carolatom07 skrev 2023-04-18 12:08:40 följande:
    Jag ifrågasätter det där beteendet hos kvinnor, då jag själv blivit utsatt för det.Känner man mer och mer att man vill lämna den man är ihop med så BÖR man meddela detta i god tid, istället för att skicka ut subtila/ diffusa signaler och hoppas på att han ska fatta vinken.

Att bara lämna utan förvarning, särskilt när det finns barn med i bilden, är otroligt elakt och respektlöst. Det hoppas jag de flesta inser.
    Jag grät.Skrek.Pratade lungt.Bönade och bad. I flera år. Ändå ansåg mitt ex att det kom som en chock och varför har du inte sagt något? 

Så nej du har så himla fel. Problemet ligger hos män som inte lyssnar eller bryr sig. "Vi har väl inga problem" och därför kommer det som en överraskning!
Svar på tråden Lämnad pappa med problem