Lämnad pappa med problem
Har ni en jurist som gör bodelningen? Om inte så skaffa en. Du behöver ju få loss pengar så du kan bo någonstans.
Har ni en jurist som gör bodelningen? Om inte så skaffa en. Du behöver ju få loss pengar så du kan bo någonstans.
Haha, nä superrik är jag inte. Jag gick med på den dealen just för att det var hennes föräldrahem och för att vi båda inte skulle stå utan bostad för just barnens skull. Hur hon löser det med att betala för allt med hushåll sen blir ju hennes problem.
Med bilen så fick hon ta över det som var kvar på lånet också så jag slipper delbetala på den.
Jag kanske "ger" bort allt men det är ju fortfarande lån som hon nu måste betala på själv som vi innan delade. Ska hon då ska betala till mig också sen? Blir ju redan en konsekvens för henne att betala på allt själv.
Om hon tar mig tillbaka just för att jag skulle stötta ekonomiskt eller inte kräva pengar tror ja inte är fallet så det är inte därför.
Min halva av ekonomin? Jag behöver nu inte betala på lån för hus eller bil. Enda jag betalar sålänge är underhåll som sig bör så att hon "tar" halva min ekonomi förstår jag inte.
Det jag menar mest med att allt skulle skrivar över på henne var att det gick så himla fort (2 veckor) från just "jag vill göra slut" tills att jag skulle vara borta från allt som tidigare var bådas.