• Anonym (???)

Lämnad pappa med problem

Så du menar att huset är hennes enskilda egendom? Att hon inte behöver köpa ut din halva? Du skriver "vi" köpte det av hennes mor. Har du verkligen kollat upp detta så att det blir rätt? 
    Ska huset bara skrivas över på henne utan någon som helst pengar till dig? 

Bil skrivas över på henne? Var det din bil så skulle den väl inte skrivas över? Hon får skaffa en egen bil? 

• Anonym (???)
    lämnadPappa skrev 2023-04-12 16:32:28 följande:

Ja vi köpte huset, hon står kvar på lånet som blev. Hon skulle inte ha råd att köpa ut mig utan att ta lån som hennes ekonomi inte skulle klara av och det drabbar tillslut barnen
    Det var våran gemensamma bil för bilbarnstolarnas skull

Menar du att jag varit för snäll mot henne? Skulle jag tagit i och krävt hälften av allt bara för att? istället för att vara storsint?

Pengar att köpa för finns. Det är hus/lägenheter/stugor som inte finns

Det är schysst att vara snäll, men jag tycker det låter som att du är lite för snäll vad gäller det ekonomiska. Jag förstår att det blir mest rimligt att hon behåller sitt föräldrahem, men hon skulle ju inte kunna göra det (om jag fattar rätt), om du inte gick med på den dealen du beskriver. 
    Hur ska hon ha råd att bo kvar där i framtiden? 

Bilar brukat väl den som står registrerad på, äga. Sen förstår jag att ni använt den båda men när du skriver att hon ska "ta över" bilen så utgår jag från att hon ska köpa ut din del, precis som hon borde köpa ut din del från huset. 
    Du kan vara schysst och göra en avbetalningsplan för detta om hon inte har möjlighet att lösa det nu, men att bara ge bort (som jag uppfattar din text, jag kanske missförstår), tycker åtminstone inte jag är rätt lösning. 

Du kanske inte vill gå in och lösa allt detta ekonomiskt för att du hoppas på att hon ska ta dig tillbaka?

När du ska bo och kunna ha barnen halva tiden sen, tycker du då inte vid den tidpunkten att DU har rätt till din halva av ekonomin, för barnens skull också, precis som du tänker att du ska stötta henne runt huset, för barnens skull

Eller är du så superrik att de där pengarna inte kommer göra någon skillnad för dig? 
Svar på tråden Lämnad pappa med problem