Inlägg från: Anonym (Vanligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vanligt)

Kan test visa fel?

Mensen kan hoppa över en månad. Det gjorde den för mig i februari 2019. Efter att ha ätit p-piller i typ 15 år så slutade jag med det i april 2018. Mensen kom som vanligt varje månad förutom i feb. Blev sedan gravid på hösten. Hade mensvärk och alla vanliga menssymptom, fast lindrigare. Sedan var den tillbaka i mars, dock en vecka tidig då. Negative graviditetstesttest hela tiden.

Så om jag vore du skulle jag ta ägglossningstest om 2 veckor (om ni vill bli gravida), annars vänta in och se om mensen kommer nästa månad. Då kan du kontakta sjukvården. Tror inte du kommer kunna boka tid för detta redan nu, det är naturligt. Och vad kan sjukvården göra? Det enda de skulle göra är att ta blodprov vilket visar om du har hgc i blodet, vilket du ser på dina stickor att du inte har? Tror inte heller du behöver oroa dig för att föda barn utan  veta att du är gravid, då kommer ju mensen vara borta i 9 månader och då är det dags att söka sjukvård :)

Mitt förslag är at avvakta och se om den kommer nästa månad. Och slösa inte pengar på ägglossningstest för att se om du är gravid. ÄL-test kan ge utslag om du är gravid, men då borde dina graviditetstest också vara positiva. Tar du ÄL-test nu så kommer de bara bidra till mer förvirring vid tolkning.

Svar på tråden Kan test visa fel?