• Gggggggs

Kan test visa fel?

Hej, som rubriken lyder så undrar jag om test kan visa negativt men egentligen det är positivt, jag har ganska jämn eller regelbunden mens cirkel eller vad man nu kallar det, kan skilj nån dag här o där brukar ha 29-31 dgr, håller väldigt mkt koll haft en app flera år tillbaka jag varje månad lagt in.
    Men jag har nu inte fått min mens och är på dag 39, jag har tagit test vid 2 tillfällen, tog 2 digitala båda visade ?inte gravid?
    Jag har varit gravid tidigare så vet hur det känns men har inga direkt symptom är bara mer trött än vanligt typ inga ömma bröst ingenting.
    har haft som mensvärk till och från så tänk okej nu kommer mensen men ingenting har kommit, jag är hundra att jag inte kommit in i klimakteriet då jag är 21. 
    tänkte gå och kolla upp men läste att man ska kontakta läkare om man inte fått den på flera månader, tänkte även gå köpa ägglossnings test för vet dom reagerar på mens. 

nån som vet vad det här kan vara? 

kan test visa fel, kan det vara nått annat som spökar i sånna fall vad? Borde jag söka vård direkt? har inte haft några stora föräändringar i livet eller stress, äter normalt inte gått ner massa i vikt, lever helt som förut inga ändringar. 

• Svar på tråden Kan test visa fel?
  • Anonym (F)

Antagligen hade du ägglossning senare än du trodde, kan bero på stress t ex. Slösa inte pengar på ÄL-test, köp riktiga graviditetstest istället, kan rekommendera testlagret för de är riktigt bra trots att de är billiga.

• Anonym (h)

Nej, du behöver inte söka vård. Det kan hoppa utan att vara något speciellt, första gången för alla även om du varit regelbunden innan.

• Gggggggs

Svar t anonym F kan tyvärr inte citera dig.
    vet att ägglossning kan komma senare och ibland inte alls, har dock inte haft nån stress lever ett ganska lungt liv faktiskt.
    känns bara skumt att haft som mensvärk flera dagar om ägglossningen blev försenad eller inte kom så borde jag väl inte haft mensvärk runt tiden jag borde få den i normala fall.
    tack för tipset men brukar alltid köpa clearblue digital från apoteket 

• Anonym (F)
    Gggggggs skrev 2023-04-10 22:02:43 följande:

Svar t anonym F kan tyvärr inte citera dig.
    vet att ägglossning kan komma senare och ibland inte alls, har dock inte haft nån stress lever ett ganska lungt liv faktiskt.
    känns bara skumt att haft som mensvärk flera dagar om ägglossningen blev försenad eller inte kom så borde jag väl inte haft mensvärk runt tiden jag borde få den i normala fall.
    tack för tipset men brukar alltid köpa clearblue digital från apoteket 

Det kan vara så att mensen är på väg och att du därför har känningar.
  • Gggggggs
    Anonym (F) skrev 2023-04-10 22:06:32 följande:
    Det kan vara så att mensen är på väg och att du därför har känningar.
    Haft mens värk nu över en vecka borde inte gå så lång tid väll? 
  • Anonym (F)
    Gggggggs skrev 2023-04-10 22:13:56 följande:
    Haft mens värk nu över en vecka borde inte gå så lång tid väll? 
    Jo det kan ta tid, särskilt om mensen är sen men ändå kommer. Jag tänker som så att OM du hade varit gravid så hade det visat sig på testerna redan.

Har du varit sjuk nyligen förresten? Sånt kan också påverka cykeln.
  • Anonym (Jonna)

Lika bra att gå och kolla för säkerhets skull, hellre en gång för mycket än en gång för lite. Som tjej är det ändå bra att få en koll på underredet ibland, 

• Gggggggs
    Anonym (Jonna) skrev 2023-04-10 22:23:11 följande:

Lika bra att gå och kolla för säkerhets skull, hellre en gång för mycket än en gång för lite. Som tjej är det ändå bra att få en koll på underredet ibland, 

Tror nog ska göra det, ska vänta en vecka i alla fall till måndag om det inte kommit till dess får jag ta ett test o e d negativt så får jag ringa o boka en tid.
    blivit ärrad av inlägg och sidor man läst folk fött barn utan att veta om dom varit gravida, hade en dröm om det för några dagar sedan att jag från ingenstans skulle födda och natten innan d drömde jag att jag var gravid. drömmarna som fick mig bli lite misstänksam så googlat en del och det är tydligen vanligare än man tror att va gravid utan att veta. ca 2 personer varje år åker in t Danderyd för magsmärtor och föder sen utan vetat om graviditeten.
  • Anonym (h)

Vill du söka onödigt privat och betala skjortan så ;)  Du får ingen tid inom "vanlig vård". Att ha koll är jättebra men det ska inte bli till överdrift, en missad mens är inget att söka vård för.

• Gggggggs

Glömde skriva i texten, har fått extremt mkt flyttningar jämfört med innan flera gånger trott jag fått mens men sen har jag gått o kollat o d varit bara massa flyttningar så nånting är det.

Svar på tråden Kan test visa fel?