Inlägg från: Anonym (Villkor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Villkor)

Blir galen

EpicF skrev 2023-04-11 08:31:11 följande:
    Antagligen för att de två nästan vuxna inte är kapabla att göra det själv... 

Och då får de inte åka med på husvagnssemestern. 

• Anonym (Villkor)
    EpicF skrev 2023-04-11 08:51:57 följande:
    Eller så stannar ts hemma från husvagnshelgen och får en helg med egentid Och lugn. 
    Absolut. TS behöver göra något dock för att sätta ned foten här, att ha en extra husgäst som inte gör något för att hjälpa till eller bidrar är slitsamt, särskilt idag med skenande matpriser.
  • Anonym (Villkor)
    Anonym (Från pappans skor) skrev 2023-04-11 14:43:59 följande:

Jag är inte pappan men förstår honom. Om ni försöker sätta er i pappans skor en stund. Hans son har en flickvän och hans fru riskerar att sabba det.

Han kan inte heller förklara för mamman för hon vägrar förstå det här. Unga män i dagens Sverige har det oerhört svårt med tjejer om de inte är kriminella, rika eller något annat speciellt. Det finns (iofs amerikanska) siffror på det här, hur sent män förlorar oskulden idag jämfört med tidigare, hur många unga män som inte har ett sexliv osv helt i ofas med motsvarande ålder på flickor. Unga kvinnor delar på ett fåtal speciella män eller har äldre män med pengar.

Går hans sons relation i kras är risken stor att sonen inte får ett sexliv igen förrän 30+ och då behöva dras med singelmammor och sånt. Så kan han underlätta för sin son kommer han göra det. Han kan inte heller förklara för sin fru varför för den typen av tankesätt blir kvinnor upprörda av och vill inte veta av.

Så för det är pappan beredd att offra sin egen relation?

Så för det är pappan beredd att göra sin son till en mansbebis som inte vet hur man hjälper till? Knappast nåt som lär ge honom flickvänner.
  • Anonym (Villkor)
    Anonym (Från pappans skor) skrev 2023-04-11 15:19:04 följande:
    På a) prioriterar han förmodligen sin sons lycka över sin egen så Ja.

Mansbebiseriet kan jag hålla med om, de borde hjälpa till hemma men regler kring max övernattningar i veckan eller att hon inte skall få följa med...nej.
    Fast om det blir en olägenhet när hon är där då de inte hjälper till utan att det bara blir en belastning. Då behöver de prata om hur man hjälps åt.
  • Anonym (Villkor)
    Anonym (Från pappans skor) skrev 2023-04-11 16:21:42 följande:
    Ja du Terese, du förstår inte de extrema svårigheter unga män idag har med kärleksliv och relationer. Vilka väldigt höga krav som ställs och hur hårt de måste "simpa". Det gör inte jag heller riktigt då jag är född -78 och växte upp i en helt annan tid, men jag försöker vara insatt i unga mäns situation och hålla mig uppdaterad.

Är pojkvännens morsa jobbig så kan det räcka för att flickvännen går vidare, vilket kan innebära incelskap för sonen vilket kanske vänder först vid 30+ och med singelmammor. Eller inte vänder alls.

"In 2019, The Washington Post shared a graph highlighting that 28 per cent of men under 30 hadn?t had sex in the last year ? a precipitous rise of sexlessness among young men compared to previous decades"

Så hade jag vart pojkens far (som tur är har jag bara döttrar. 3 stycken) hade jag försökt underlätta deras relation så gott jag kunde. Vill hon med på husvagnssemester hade jag tyckt det var konstigt, de hade ju kunnat vara hemma själva istället, så hade jag givetvis låtit henne följa med. Vill hon äta hos oss hade hon fått det, vill hon sova över varenda dag, varsågod. De borde dock hjälpa till hemma, städa, diska, osv. Men det hör ju till normalt hyfs.

Jag hade dessutom gått emot min fru (om jag hade nån, det har jag inte, men jag har haft en fru) precis som TS man gör, utan att försöka förklara varför eftersom kvinnor inte förstår den här förklaringen och inte godtar den.     
    Hahahahahahahahaha

Nej. Gud vilken usel kvinnosyn du har. Så det viktiga är inte att lära mannen hyfs och artighet utan att han ska underkasta  sig tjejen totalt oavsetthur dryg hon är? Och tjejer där killarna får normala krav på sig dumpar dem?

Nope. 
  • Anonym (Villkor)
    Anonym (Från pappans skor) skrev 2023-04-11 16:44:54 följande:
    Underkasta sig eller bli kriminell eller rik. Annars är han körd, precis som hans far numera är körd. Försök dejta med 3 vuxna hemmaboende döttrar som man eller utan perfekta omständigheter så får du se hur lätt det är. Sedan min exfru (deras mamma) har min längsta relation vart 6 månader.

Men jag till skillnad från min fiktive son har ju åtminstone minnen av en värld där det var enklare.

Jag tror snarare det är att hela du utsöndrar uppgivenhet som är problemet. 

Som kvinna kan jag dementera att en underkastad man är attraktivt, helt motsatsen. Attraktivt för mig är en artig kille som är väluppfostrad och omsorgsfull och omtänksam, men som har egna åsikter.

Svar på tråden Blir galen