• Anonym (Greta)

Blir galen

Har en pojk på 17 som varit ihop med tjejen 1år. Kortfattat har jag varit utmattad och vi har en sladdis på två år. Efter sommaren fick jag nog hon var här jämt sov över kom när jag var fl o inte sonen va hemma o var med i husvagnen en vecka. Jag sa ifrån till sonen som blev arg o pappan tycker inte det är npgot problem han vill bara va sonen till lags. Fick igenom att de sover över 2-3ggr i veckan men vill inte ha henne med på vår semster i lill husvagnen om två helger. Vi är redan 3 barn o två vuxna. Sonen har redan bjudit in o pappan håller med. Jagblir tokig!! Orkar inte!Och mannen tänker inte hålla med utan det blir jag som är häxab som säger nej hon hänger inte med denna gången. Va gör man för att sonen inte ska hata mig. Jag orkar inte med detta.

• Svar på tråden Blir galen
  • EpicF

Enkelt. Du åker inte med, utan stannar hemma i helgen och får lugn och ro. 

• Anonym (heuewu)

Är hon besvärlig på något sätt, vad är det som du inte orkar? Får du göra allt i hushållet så hon blir en extra mun att mätta, så att säga? 

• Anonym

Låt de åka med husvagnen
    Du stannar hemma med lillen och vilar dig. Ät en chokladkaka framför teven när lillen somnat

• Aliona

Jag förstår inte heller vad det är du inte orkar med? Vad är det som är jobbigt med tjejen? Är det något ni kan prata om och lösa? 

• Anonym (Greta)
    Anonym (heuewu) skrev 2023-04-10 21:04:51 följande:

Är hon besvärlig på något sätt, vad är det som du inte orkar? Får du göra allt i hushållet så hon blir en extra mun att mätta, så att säga? 

De är så stora nu. Sätter sig vid bordet o allt ska vara klart. Vi har 3st barn o jag känner av  min utmattning. Vi har en liten husvagn o det har varit för mycket. Det är aldrig så att de hänger med hennes familj. Förra året sa mamman att hon o pappan haft en så lugn sommar.Vi hade henne hela sommaren. Idag har han suttit o tittat på när hon gjort naglarna 2h , ha bestämmer inget själv o är 17 år. Hon är trevlig o glad här hemma men bestämd över hur de ska sova över o va de ska göra. 
  • Anonym (Greta)

Kanske är det jobbigare då vi har en 2 åring. De är ute länge tar ingen hänsyn utan springer uppe på nätterna o jag har så svårt att sova. Är det ingen av er som ser det jobbiga i att ha en till inneboende? En till att laga mat till, en till i en liten husvagn o en till att betala för när man inte har det jättefett.

• Anonym (Hmm)

Ts, du har skrivit ett par trådar om de här förut va? Det är dags att sätta ner foten, sonen får hata dig bäst han vill men du måste vara tydlig med att det inte är någon dans på rosor att ha ett litet barn att ta hand om och att du behöver återhämtning i lugn och ro. Det betyder att det inte alltid passar att tjejen sover över. Dessutom ska de minsann börja hjälpa till hemma! Middagen serverar sig inte själv utan BÅDA ska börja hjälpa till med matlagning, städning mm!

• Anonym
    Anonym (Greta) skrev 2023-04-10 21:25:06 följande:

Kanske är det jobbigare då vi har en 2 åring. De är ute länge tar ingen hänsyn utan springer uppe på nätterna o jag har så svårt att sova. Är det ingen av er som ser det jobbiga i att ha en till inneboende? En till att laga mat till, en till i en liten husvagn o en till att betala för när man inte har det jättefett.

Jo, Jag hade lackat ur för länge sen. Hade tvärvägrat
  • Anonym (Hmm)

Och DU ts stannar hemma från den där husvagnshelvetessemestern om två veckor! Låt pappan dra lasset om han tycker att det är så himla ok att sonen bjuder med flickvännen utan att ni vuxna diskuterar saken innan.

• Anonym (S)

Hur sover ni i husvagnen när ni är så många? Obegripligt att två tonåringar ens vill hänga med er i den.

Svar på tråden Blir galen