• Anonym (Hmm)

Blir galen

Ts, du har skrivit ett par trådar om de här förut va? Det är dags att sätta ner foten, sonen får hata dig bäst han vill men du måste vara tydlig med att det inte är någon dans på rosor att ha ett litet barn att ta hand om och att du behöver återhämtning i lugn och ro. Det betyder att det inte alltid passar att tjejen sover över. Dessutom ska de minsann börja hjälpa till hemma! Middagen serverar sig inte själv utan BÅDA ska börja hjälpa till med matlagning, städning mm!

• Anonym (Hmm)

Och DU ts stannar hemma från den där husvagnshelvetessemestern om två veckor! Låt pappan dra lasset om han tycker att det är så himla ok att sonen bjuder med flickvännen utan att ni vuxna diskuterar saken innan.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Greta) skrev 2023-04-10 21:55:58 följande:
    Vad menar du med sin dwl av hushållet? Va innebär det för dig? 
    Lättare är väl om du skriver ifall de hjälper till med något alls, eller förväntar de sig All Inclusive där hemma?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Greta) skrev 2023-04-10 22:05:47 följande:
    Han stadar sitt rum o tvättar sina vita kläder för jag inte är bra på det enlig honl.. de gör absolut inget mer hemma. Förra semestern bad jag dem diska o det slutade i bråk. Sonen o pappa tycker jag var för hård. Hon har precis varit med sin familj på semester o vår son var inte medbjuden!!
    Som sagt. Du behöver sätta ner foten. Ursäkta, men sonen verkar bortskämd och pappan verkar otroligt bekväm. Jag vet att många rekommenderar boken "Hemmets projektledare säger upp sig", du borde nog läsa den och sätta gränser för vad du gör där hemma. Låt skiten förfalla i värsta fall. Låt dem andra ta reda på efter sig. Sluta curla. Ta hand om tvååringen och dig själv, dra ditt strå till stacken gällande hemmet, men BARA din del och inte en gnutta mer.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (HH) skrev 2023-04-11 09:17:30 följande:
    Det håller jag helt med om, men både man och de unga vuxna vägrar ju det. TS man motarbetar henne så om han inte vill att de unga vuxna gör sin del av jobbet så får han göra det. 
    Exakt så. Ts har nog att göra med ett litet barn, hon ska inte behöva hålla efter tre personer plus sig själv (småbarn, tonåring och hans tjej), och sedan vet vi inte riktigt hur mycket mannen gör i hemmet heller.
Svar på tråden Blir galen