• Aliona

Blir galen

Jag förstår inte heller vad det är du inte orkar med? Vad är det som är jobbigt med tjejen? Är det något ni kan prata om och lösa? 

• Aliona
    Anonym (Greta) skrev 2023-04-10 21:25:06 följande:

Kanske är det jobbigare då vi har en 2 åring. De är ute länge tar ingen hänsyn utan springer uppe på nätterna o jag har så svårt att sova. Är det ingen av er som ser det jobbiga i att ha en till inneboende? En till att laga mat till, en till i en liten husvagn o en till att betala för när man inte har det jättefett.

Njae, jag ser inte att det är extra jobbigt att laga mat för att det är en portion till. Däremot skulle jag förvänta mig av min nästan vuxna son att han tar sitt ansvar hemma, alltså delar städning, marlagning, disk och tvätt med de andra vuxna. Det verkar som att det är problemet här, men av någon anledning fokuserar du på flickvännen istället för på egna sonen. Tjejen, om hon är mer än bara tillfällig gäst, ska självklart också hjälpa till när hon är där, låmpligen laga mat och diska med sin kille.  Hon, eller kanske snarare hennes föräldrar bör betala för henne. Och slutligen, oavsett om man är ungdom eller vuxen, hemma eller gäst, så visar man hänsyn och respekt för andra. 
  • Aliona
    Anonym (HH) skrev 2023-04-11 07:28:23 följande:

Då får ni väl göra så att din man gör er sons och hennes del av hushållet, om han nu så gärna vill ha med henne. 

Bäst vore nog om du stannar hemma själv och vilar upp dig. 

Varför ska en förälder - mamman eller pappan - behöva göra hushållsarbetet för två nästan vuxna? 
  • Aliona
    EpicF skrev 2023-04-11 08:31:11 följande:
    Antagligen för att de två nästan vuxna inte är kapabla att göra det själv... 
    Då är det dags att de blir kapabla. 
Svar på tråden Blir galen