Inlägg från: Anonym (Från pappans skor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Från pappans skor)

Blir galen

Jag är inte pappan men förstår honom. Om ni försöker sätta er i pappans skor en stund. Hans son har en flickvän och hans fru riskerar att sabba det.

Han kan inte heller förklara för mamman för hon vägrar förstå det här. Unga män i dagens Sverige har det oerhört svårt med tjejer om de inte är kriminella, rika eller något annat speciellt. Det finns (iofs amerikanska) siffror på det här, hur sent män förlorar oskulden idag jämfört med tidigare, hur många unga män som inte har ett sexliv osv helt i ofas med motsvarande ålder på flickor. Unga kvinnor delar på ett fåtal speciella män eller har äldre män med pengar.

Går hans sons relation i kras är risken stor att sonen inte får ett sexliv igen förrän 30+ och då behöva dras med singelmammor och sånt. Så kan han underlätta för sin son kommer han göra det. Han kan inte heller förklara för sin fru varför för den typen av tankesätt blir kvinnor upprörda av och vill inte veta av.

Anonym (Villkor) skrev 2023-04-11 14:49:24 följande:
    Så för det är pappan beredd att offra sin egen relation?

Så för det är pappan beredd att göra sin son till en mansbebis som inte vet hur man hjälper till? Knappast nåt som lär ge honom flickvänner.
    På a) prioriterar han förmodligen sin sons lycka över sin egen så Ja.

Mansbebiseriet kan jag hålla med om, de borde hjälpa till hemma men regler kring max övernattningar i veckan eller att hon inte skall få följa med...nej.
    Core skrev 2023-04-11 11:33:21 följande:

Du har ett år högst kvar innan sonen blir myndig och förmodligen börjar flyga sin kos. Jag skulle nog härdar ut och uppskattat all värdefull tid med mina barn hemma, även om jag förstår att det kan bli drygt.

Det är inte 1997 längre. Han kommer inte kunna flytta vid 18 som vi gjorde. Räkna med 30 innan någon "flyger sin kos"
  • Meddelande borttaget
    Anonym (Villkor) skrev 2023-04-11 16:29:36 följande:
    Hahahahahahahahaha

Nej. Gud vilken usel kvinnosyn du har. Så det viktiga är inte att lära mannen hyfs och artighet utan att han ska underkasta  sig tjejen totalt oavsetthur dryg hon är? Och tjejer där killarna får normala krav på sig dumpar dem?

Nope. 
    Underkasta sig eller bli kriminell eller rik. Annars är han körd, precis som hans far numera är körd. Försök dejta med 3 vuxna hemmaboende döttrar som man eller utan perfekta omständigheter så får du se hur lätt det är. Sedan min exfru (deras mamma) har min längsta relation vart 6 månader.

Men jag till skillnad från min fiktive son har ju åtminstone minnen av en värld där det var enklare.
Svar på tråden Blir galen