Inlägg från: Alexndram |Visa alla inlägg
  • Alexndram

Gravid direkt efter uppehåll av p-piller. Oro!

Hej. jag och min sambo har pratat om barn under en längre tid. jag har ätit p piller och vi valde att sluta med det. jag har haft en oro att sluta med det för sent och sen kanske det tar ett tag att få barn, vi hade räknat med det. Men nu till sak, jag slutade med p piller för två månader sen, haft en ägglossning sen dess och plussade igår. Vilket jag inte hade ?räknat? med och blev lite i chock. vi både vill ha barn, jag har väl velat mest om det och velat vänta. Men nu kändes det rätt men det gick så fort, jag trodde verkligen inte det, jag var inställd på att det skulle ske under en längre tid. jag är tacksam att det gick så fort, men jag kan inte ta in det.. jag skäms över att skriva det här men sen igår då jag plussade så känner jag bara ångest och oro, (jag har inte berättat för sambon än men tänkte göra det idag). Jag vet inte om jag kommer att klara av det? Jag känner ångest, oro? Är det rätt tid verkligen ÄN fast vi funderat länge och vi känner oss redo. Jag vet inte om detta är rätt, hur kommer allt att bli. Kan jag va mamma? Jag är rädd att våran relation kommer att ändras. jag har så mycket tankar kring detta just nu. 
    jag vill detta men samtidigt inte, är det vanligt med dessa tankar?
    jag känner skam av att fundera över om detta verkligen är rätt och om jag vill. det finns par som kämpar för fullt där ute medans det gick så fort här, känner skam att känna att jag kanske ångrat mig. Samtidigt som jag vill. Åh!! jag tänkte kontanta en barnmorska i veckan som kommer och se om man kan få prata med någon där. Men hur kände ni? Är det nån i samma sits? 

• Svar på tråden Gravid direkt efter uppehåll av p-piller. Oro!
  • Alexndram

Alltså tusen tack för alla svar från er alla 🥰 så skönt att inte va ensam om det. Nu har lite lagt sig, jag har pratat med en kurator, med mamma och sambon. Ibland kommer det jobbiga känslor och ibland bra känslor. 

• Alexndram

Tack för att du frågar ❤️ det går fortfarande upp och ned, svårt att ta in och svårt att vara glad. Men samtidigt så vill jag - förvirrande. Går hos en kurator och pratar.

Svar på tråden Gravid direkt efter uppehåll av p-piller. Oro!