Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM Maj 2023

Hoppas de är idag!! Några flytningar?

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-05-09 06:16:37 följande:
    Ptja.. Vet inte vad jag ska säga syskonkärlek. 
    Hoppas på en stadig ökning nu ✊ Har dock inte så mkt värk runt äggstockarna vilket jag brukar ha runt äl 😞
    Kanske blir en anovulatorisk cykel denna månad 
  • Syskonförsök

det ser ut att ha blivit perfekt på ägglossningsdagen! håller tummarna!

Malmötjej skrev 2023-05-09 06:29:14 följande:
    Tack för att du frågar, Syskonförsök. Såhär ser morgonens kurva ut. Nc har flyttat tillbaka äl och även min bim, får uppdatera listan när jag vaknat till lite mer. Så mest troligt var det äl när jag trodde och är mest orolig om myset blev för sent denna cykeln. 
  • Syskonförsök
    Hej! Mitt första plus var sådär starkt äl+10 med samma typ av test! så det ser bra ut! Grattis! 
    Nemiia skrev 2023-05-09 16:22:15 följande:
    Hej!
    Testade idag på äl+10 med babyplan testa tidigt. Trodde inte det skulle vara positivt så tidigt men ville ta ett glas vin ikväll så tog ett ifall att. Brukar det visa så här tydligt så tidigt även på testa-tidigt-test?
  • Syskonförsök

Äl +6 idag. haft lite molvärk stundvis idag och något stick igår som ökar förhoppningarna men jämför extremt mycket med föregående graf som ledde till ett plus. Hoppas på tempohöjning mer markant imorgon och att det kanske betyder att ett litet ägg fäst 🥺

plus grafen från föregående månad överst och nuvarande nederst!

• Syskonförsök

Haha! Hoppas ❤️

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-05-09 09:23:28 följande:

Syskonförsök, jag har ju som sällan flytningar, mest vattniga. Dock hade jag LIIIITE äggviteflytning igår men är svårt veta om det är "kvarlevor" efter kvällens bus eller om det var Fertilt sekret. 
    Nåja, hoppas det blir en ökning av tempen imorgon. Hoppas hoppas. Nu börjar jag vara trött att ligga 😂 

• Syskonförsök

Du behöver ta tempen samma tid varje dag! De olika prickarna tyder på att det skiljer för mycket tid mellan tillfällena för att bli korrekt!  Alla ska vara blå och inte vita :)

Veeera skrev 2023-05-09 09:49:17 följande:
    Har en vecka kvar till BIM och tiden går lååångsamt! 
    började tempa denna månad men blir inte riktigt klok på min graf? hade utslag på ÄL-test cd 14 så kanske var cd 16 men oklart. Bara att vänta på. har märkligt nog varit mer sugen senaste veckan. undrar om p-ringens hormoner fortfarande spökar.
  • Syskonförsök

❤️❤️❤️ 

Barbrastreisand skrev 2023-05-09 21:36:22 följande:

Jag har varit lite off i tråden så hoppar in här lagom innan ägglossning! Någon mer som har sin äl snart? Tog ett test idag och det var rätt starkt, kan ev bli lite starkare imorgon.

Vi har inte haft sex än, livet har kommit emellan så man har inte riktigt prioriterat bebisverkstaden. Samtidigt så vill vi så gärna få ett syskon, det börjar bli ganska jobbigt nu att man helst inte heller pratar om det. Det kan räcka med att vi pratar om hur fort tiden går för att vi båda ska känna en klump i magen, när blir det vår tur.. 

• Syskonförsök

Det finns även sidor som kan räkna om tempen men bästa är såklart att få till samma tid varje morgon istället! Jag har en dotter som alltid går upp 06:00 oavsett dag så här har jag inte det problemet 😂

Veeera skrev 2023-05-09 23:27:33 följande:
    Men jaha!! Det förklarar ju varför den är så ojämn kanske. Var rätt skönt att höra, tack! Finns lite hopp ändå Glad
    Vet inte riktigt hur jag ska få till jämna tider dock. Vaknar ofta väldigt tidigt för att gå på toaletten och brukar tempa då. Tar även lite sovmorgon på helgen. Men får kanske undvika att dricka vätska sent på kvällen och sätta larm på helger? 
  • Syskonförsök

Detta känns tyvärr inte som en vinnande graf! så tror redan nu att det blir ett nytt försök med bim juni tyvärr! Och vi som för en gång skull sexade till det bra och maken slutade till och med bada med lillan varje kväll för att optimera spermierna 😢 men men. Förra månaden badade han varje kväll och vi hade sex en enda gång i samband med ägglossning som ledde till ett plus så verkar inte vara döden att inte vara så här duktiga varje gång! 

om någon inte förstår varför jag ger upp redan äl+7 så är det för att temperaturen inte stigit så mycket. Vid plus har den gått upp till 36,8 runt dag 6-7 efter ägget fäst! Hänger kvar till mens men ställer in mig på att det inte tog sig denna gången!

• Syskonförsök

Skulle råda dig till ett digitalt ultratidigt från clearblue, sen lita på det som står på den (jag tror gravid) och sen testat först om ca tre dagar igen för att se att de är starkare på linjetest.❤️

Nemiia skrev 2023-05-10 06:53:47 följande:

Igår la jag upp på mitt positiva testa-tidigt från babyplan som mäter från 10 ug var väl då på äl+10-11. 
    Nu på morgonen tänkte jag att jag skulle testa med morgonurin vilket jag inte gjorde igår. Testade med en babyplan tidig och en vanlig RFSL 25 ug. Babyplan gav samma resultat som igår, tydligt sträck inom tiden men inte starkare än igår och RFSL visade negativt Förvånad

Jag ska vänta med att testa till lördag nu då jag vet att hcg stegrar var tredje dag och jag vet att det kanske är för att det är så himla tidigt eller så slutar det i mf men behöver lite pepp, vad tror ni?

Svar på tråden BIM Maj 2023