Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM Maj 2023

Jag är 32 och maken 34! Dottern 2 år :)

Anonym (Likliz) skrev 2023-04-19 12:26:05 följande:

Ägglossning just nu, och vi tajmade in det igårkväll samt tre gånger förra veckan - bara andra försöket men än så länge slipper jag känslan av bebisverkstad vilket är så himla skönt. Första barnet tog lång tid att få till även om det tog sig spontant till sist, och då kändes sexet verkligen bara mekaniskt och tvunget. Så jag är glad så länge det fortfarande känns lustfyllt 😅 

Hur gamla är ni andra? Jag blir 30 i år, min man är 35 och vårt barn är 2 år (hinner förhoppningsvis fylla 3 innan ett eventuellt lillasyskon gör entre) ☺️

• Syskonförsök

Hej! 

Ägglossning verkar fortfarande vara en stund bort men köpte billigare stickor denna gång än de digitala.. och Gud vilken skillnad ändå, framför allt i tid! Digitala tar en min och du får ett resultat, dessa stickor får en ju vänta dryga tio min😂 herregud så segt

vilka stickor kör ni andra på och vad är preferenser?

• Syskonförsök

Välkommen!
    här inväntar jag fortfarande ägglossningen så inget tvångsmys än utan bara för att en vill ;) men de kommer säkert i veckan!

My871 skrev 2023-04-23 10:56:02 följande:

Då har nc bekräftat min ägglossning och flyttat bim till 3 maj, så jag studsar över hit från april-tråden:) hur går det för alla Här inne? det ska bli så skönt nu att inte behöva ?tvångsmysa? på ett tag :) 

• Syskonförsök

Börjar äntligen närma sig ägglossning ❤️
    Båda är verkligen så taggade trots att vi precis hade missfall. Nu fasen ska vi väl snart få en bebis som stannar!

• Syskonförsök

Äl tester är väldigt individuellt! 
    för mig funkar det fint att mäta morgonurin och jag har aldrig missat en ägglossning. Men för andra är det bäst på dagen eller kvällen. Många ägglossning står det skrivet på förpackningen att de är bäst att mäta mellan 11:00-20:00 för den tiden är hormonet som högst Och en ska inte ha druckit senaste två timmarna. 

Mmajors skrev 2023-04-25 16:53:16 följande:

Jag är helt novis när det gäller äl-test och har hittils bara tagit med morgonurin och endast fått negativt. Jag har googlat lite och förstått att man kanske bör testa även på kvällen, är det något ni har erfarenhet av? Jag tänker att hormontet borde vara mest koncentrerat på morgonen, men har egentligen ingen aning haha. 

jag testar endast för att få ett hum om när nästa bim kan tänkas bli eftersom min cykel har vart lite ojämn sen mitt mf i januari. Vi jagar alltså inte den perfekta liggdagen utan vi borde lyckas pricka rätt dag ändå då vi får till det regelbundet. Jag är mest nyfiken på hur det funkar med dessa stickor och hur ofta man egentligen bör testa under ägglossveckan så att säga. Kanske har jag börjat testa försent eller för tidigt också. Men det vore jättesnällt om någon med mer erfarenhet av dessa test ville berätta hur ni/du gjort med testandet. 

jag använder apoteas egna stickor, ingen aning om hur bra eller dåliga dom är :) 

• Syskonförsök

Hej! Jag fick också missfall i påsk❤️ var i vecka 5. är också 32 år och försöker med syskon till vår tvååring. Var första missfallet för oss. Tog sig på försök 11 men blev missfall. Nu väntar jag på att första ägglossningen efter missfallet ska komma vilket borde bli närmsta dagarna. Håller tummarna för oss❤️

ida543 skrev 2023-04-25 20:40:16 följande:

Hej alla!

Hoppar in här :) Fint med så aktiv tråd. För mig blir det första barnet, är 32 år gammal (får sån ångest av åldern!)

Jag plussade i slutet på mars, fick missfall i påsk :( Jag var i vecka 7. Men min kropp ställde iaf om sig rätt fort och jag hade ägglossning igen i torsdags, så nu HOPPAS jag att det går vägen denna gång! Har det hänt nån mer?

Hoppas vi alla får plus i maj! <3

1/5 Potatisbulle, försök 5, första barnet
    2/5 Lina98, försök 12, första barnet
    2/5 Björnensfru, försök 1, 4:e barnet
    3/5 ivf efter 1,5 års försök, 3 barnet 
    3/5 My871, 1 försöket efter ma dec2021, 5:e barnet 
    3/5 Ellika123, försök 1, första barnet 
    3/5 ida543, försök 1 direkt efter MF, första barnet
    4/5 Tricko, försök 1, första barnet
    4/5 ovantadedrommen, försök 5-6, andra barnet
    4/5 Kriss 1 försöket, första barn
    4/5 Bakpotatis, 1 försöket, andra barnet
    5/5 hannis1983, försök 2 efter MF, fjärde barnet
    5/5 sanlin1990, minns inte ens vilket försök, 2a barnet.

6/5 dudetten, försökt i 4 år, första barnet
    7/5 lilliz, försök 2, andra barnet 
    9/5 klyftpotatis, försök 4, första barnet

10/5 Mmajors, försök 2 efter mf, första barnet
    11/5 ggi123, försök 8, första barnet
    12/5 syskonförsök, försök 1 efter MF, andra barnet
    13/5 MiniRodini, försök 1, andra barnet
    15/5 Embarazada, försök nr 10. Tredje barnet.
    16/5 Veeera, försök 1, första barnet 
    16/5 Loui123, försök 5, andra barnet
    17/5 lipa3646, försök 5
    18/5 anonym (Mammi)

18/5 Deer10, försök 2, första barnet
    22/5 trefaldigmästareikärlek 10 försöket 2:a barnet
  • Syskonförsök

Första barnet gick på andra försöket och inga missfall eller något! :) Men inte förvånad att nr två tar längre tid för oss. Sämre sömn, sämre mat och mindre sex nu med en småtting i hemmet ;) hoppas bara inte det tar 11 försök till nu utan tar sig snabbt igen!

ida543 skrev 2023-04-25 20:58:46 följande:
    Åååh nej, det är så sorgligt. Tack för att du delar med dig <3 Efter 11 försök också, vad tufft :( Hur fort gick det med första barnet? Håller verkligen tummarna för oss att det blir ett plus som håller i sig denna gång! :)
  • Syskonförsök

Det låter lite konstigt? kan du lägga in bild på din graf? 

ida543 skrev 2023-04-26 21:08:34 följande:

Jag är så sur/ledsen/besviken för först visade Natural cycles att jag hade ägglossning 20 apr, dagen efter jag testade positivt på ägglossningstestet (19 apr). Hade legat rätt mycket dagarna innan (pga ÄG dagen sköts upp hela tiden, och ville sååå himla gärna bli gravid) så vi låg en sista gång dan efter ÄG, den 21 apr. Sen idag helt plötsligt byter NC min ÄG dag till 24 apr!? Tror att det skedde pga min temperatur först höjdes igår och idag. Nu är jag superledsen om jag missat luckan! :( 

Är det ens möjligt att man har ÄG hela 4 dar efter LH har peakat? Trodde det var 24-36 tim max typ. Så vet inte hur mkt jag litar på NC ens.. har ni några erfarenheter med dom eller hur brukar ni pricka in er ÄG på bästa sätt? :)

• Syskonförsök

vi håller tummarna ❤️ jag brukar ha som standard att tänka att ägget verkligen släppt när tempen först är över strecket. innan dess är risken att ägget försöker men misslyckas! Själv så börjar jag undrar om jag endera inte har ägglossning nu efter missfall eller om jag kan ha missat stegringen på ägglossningstest 🤷🏼?♀️ kroppen är svår ibland!! 

ida543 skrev 2023-04-27 11:18:12 följande:

Här är min NC graf? skrev fel först ser jag ju nu. ÄG-testet var positivt den 20/04 (på morgonen endast, redan negativt på kvällen) och ÄG bekräftat 21/04 fram till igår, då den flyttade till 24/04 :(

Blir inte klok på detta och såå svårt att sitta o vänta nu 😅  är så ledsen att jag kanske missat de viktigaste dagarna. Vi får se ? ❤️

Svar på tråden BIM Maj 2023