Jag är alltid så nyfiken och otålig att jag alltid testar för tidigt!! kan verkligen inte hålla mig. jag tempar varje dag, kunde även se mitt missfall komma på tempen senast med men även att ägget fäste och att det hände något med temperaturen. det är kanske inte alltid positivt men skönt med den lilla kontroll en kan ha! ;) kan lägg in min graf från senaste plus men också missfall så kanske du ser vad jag menar! det skiljer sig från när jag plussade med dottern med att då hade jag bara en dipp i temp som kunde tyda på implantation. Här finns det två så en är endera fel temp pga dålig sömn och med tanke på svaghet av plusset tror jag ägget fäste den sena dippen och som skrivet ovan kanske det finns samband mellan att ägget fäster sent och missfall. Med dottern fäste det tydligt dag 5 och sen var tempen stadigt uppåt efter. en vanlig cykel hoppar min temp mer och går sällan över 36,7-36,8 och i så fall bara någon enstaka temp. Så på det sättet kunde jag se att de kanske var något denna gång.
åh, det är bara att hålla tummarna att de små rackarna överlevt en stund så det finns en chans❤️
My871 skrev 2023-05-07 11:57:29 följande:
Det är ju alltid lika spännande att testa. Bara man inte blir alltför besviken om det är negativt så tidigt. Fortsätter du alltid testa när ägglossning har bekräftats? jag tycker det känns lite som ett stressmoment att göra det. Det är ju ändå rätt mycket olika saker som kan påverka tempen på morgonen:)
jag
gjorde en lite justering i tempen ena dagen och då flyttades ägglossningen framåt lite. det kanske förklarar den långa cykel, men jag borde fortfarande ha fått mensen nu. Det kanske är cvitaminen som förlänger lutealfasen då:)
typsikt nog så slutade vi ju sexa till det lite för tidigt då:(