Håller jag på att bli galen
Om du kan och du själv är öppen för det skulle jag vilja rekommendera par terapi. Det är oftast inte kärleken det är fel på utan hur man blivit uppfostrad och lärt sig hur man ska agera i konflikter. Man är särskilt utsatt, sårbar, i en par relation. Det kan vara händelser som påverkat en negativt men som man glömt och, eller inte hanterat än från tidigare, barndom oftast, som blossar upp inom en själv när man sedan befinner sig i en kärleksrelation. Han tar till försvarsmekanismer: Först ut är då det här otrevliga (slåss) nästa är fly (han lämnar).
I par terapi kommer han nysta upp vad det är med honom själv som får honom att agera så här. Att han vet anledningen bakom varför han reagerar som han gör och kan då ta itu med det i stället. Jag hoppas då att han läker från det.
Han har säkert sin version också om hur du är. Oftast är det att man ser väldigt klart hur den andre beter sig men inte så klart hur man själv är. Jag säger inte att det är fel att du sätter gränser, absolut inte.
Ni kommer hitta verktyg att kommunicera bättre.
Ni kan komma ur det närmare varandra än någonsin.
Det svåra jag har varit med om dock är att lyckas få männen till terapi men om du lyckas med det så hoppas jag att din vill ge det en chans.