Håller jag på att bli galen
Jag har funderat mycket kring det här så det slutar med att jag vänder mig hit!
jag är 25 år och min sambo är 35. Det är såhär att jag har börjat säga ifrån/ ifrågasätta min sambo när han är otrevlig och beter sig illa, han kan t.ex bli väldigt otrevlig för att han är trött eller hungrig?..
innan har jag bara låtit det vara. Men när jag nu sist frågade varför han ska va så otrevlig emot mig för det tar ner mitt humör och suger ur min energi att aldrig veta hur ja bemöts när jag kommer hem. Då tog han kastrullen med kokande vatten ( han skulle koka makaroner till sig själv) och slängde den ner i diskhon stängde av plattan och gick in i sovrummet och stängde dörren. Jag stod kvar i köket som ett frågetecken och visste inte om ja skulle va hemma eller åka därifrån, men iallafall gick ja in i sovrummet och fråga väldigt ursäktande om han ville prata om nånting, då sa han att ja ska låta han va ifred för han behöver sova han jobbar (06:00-15:00 och klockan va 19:00 nu och ja kom hem ifrån mitt jobb precis)och jag bad om en förklaring till beteendet för ja fattade ingenting för han va otrevlig och verka irriterad över att ja kom hem ungefär min känsla, då ställer han sig upp och säger att han ska ta in på hotell för han vill va ifred och ja stod kvar mot dörrkarmen och lät han åka om de va det han ville , han packa väskan vi sa ingenting till varandra sen medans han går runt och letar saker att packa med kallas han mig psykopat jävel, jag sa ingenting då heller . Sagt och gjort åker han iväg med bilen, ja ringde inte han ringde inte mig heller ,
sen kommer han tillbaka efter 45 minuter ungefär och frågar om vi ska prata ändå men då sa jag nej eftersom ja kände mig ledsen pga att bli kallad psykopat, nehe okej säger han då och går till köket och börjar laga mat till sig själv och så hade han köpt med en pucko hem. Nu i efterhand säger han bara att han inte mena att jag var psykopat eller nått av de andra han kalla mig men jag upplever ingen medkänsla att sånt kan såra en person på riktigt.
kan tillägga att han hotat med att åka hemifrån varje gång ja ens tyckt att han ens gjort eller sagt fel / svikit mig men då har ja sprungit efter och bett honom stanna denna gången sa ja ifrån mer och höll på det jag tyckte och lät han åka !!
sist vi va ute med mina vänner träffa jag en vän jag inte sett på länge vi småprata sen gick jag tillbaka till min sambo och kompisar då blev jag ignorerad av min sambo tillslut sa han att jag ? kollade suget? på han jag pratade med,
men snälla jag har känt honom i flera år ?!? Nej de var
så att jag va tydligen sugen på honom och då var den utekvällen förstörd och min sambo tog taxi hem så sa han att ja kunde gå hem med min kompis istället precis innan han åkte, de sluta med att ja åkte hem en stund efter honom.
ursäkta för en lång och kanske rörig tråd men hoppas på bra råd och era åsikter för det känns som att jag håller på att bli galen!!!