Inlägg från: Anonym (Ann) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ann)

Håller jag på att bli galen

Jag håller med den tidigare kommentaren helt. Men vill tillägga lite grejer.

Han är 35 åroch borde bete sig mognare än vad han gör. Det är ett dåligt tecken och visar på att han inte vill utvecklas. Han verkar stänga ner så fort hans känslor blir ifrågasatta, vilket leder till att han (även om det förmodligen är omedvetet) agerar ut på dig. Han gör dig till den onda, när han egentligen bara försöker att inte känna de verkliga känslorna, som han tycker är för jobbiga för att känna. 

Det hela blir väldigt narcissistiskt och empatilöst gentemot dig. Absolut inte okej. 

Jag är helt övertygad om att han intr kommer ändra på sig. Med tanke på hans ålder och att han faktiskt väljer att behandla dig så här istället för att ev tänka efter lite. 

Det enda du kan göra är att försöka prata lugnt med honom, utan att anklaga, när han är lugn och på bra humör och har tid. Säg att du vill ta upp något som du upplever som jobbigt, hur ledsen du blir, hur orättvist det känns för dig. Förmodligen kommer han inte vilja ha den diskutionen och då vet du att du måste göra slut. Du kan få så mycket bättre. Frågan är egentligen hur mycket tid du orkar slösa på den här mannen.

Svar på tråden Håller jag på att bli galen