• Anonym (...)

Hjärndimma

Jag tror stress kan ge hjärndimma.
    Jag har det ofta. :(

• Anonym (...)
    Anonym (Hjärndimma) skrev 2023-04-06 21:36:22 följande:
    jobbigt, har du något som hjälper att lindra det? 
    Att vila sig så att man inte är stressad längre. Beroende på stressnivå kan det ta flera dagar, veckor... 

Det brukar hjälpa att tänka efter så man äter, dricker vatten, går ut lite varje dag (vilket jag kan glömma bort när jag är väldigt stressad.)
    Tror mycket på att vila, och sedan att försöka förhindra återkommande stress. 
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2023-04-06 21:56:48 följande:
    Att vila sig så att man inte är stressad längre. Beroende på stressnivå kan det ta flera dagar, veckor... 

Det brukar hjälpa att tänka efter så man äter, dricker vatten, går ut lite varje dag (vilket jag kan glömma bort när jag är väldigt stressad.)
    Tror mycket på att vila, och sedan att försöka förhindra återkommande stress. 
    Kom just på ett tips för att komma ner i varv så att stressen minskar.
    Prova att lyssna på ASMR eller på lugnande musik som brukar användas för meditation. 

Det finns ju många olika sorter, alla gillar olika.
    Men jag gillar att lyssna på regn ibland, eller på någon som pratar om personen har en lugn röst... 

Alla gillar ju olika. Finns de som läser upp berättelser, eller bara pratar om någon som de gör med en lugn röst. 
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2023-04-06 22:02:23 följande:
    Kom just på ett tips för att komma ner i varv så att stressen minskar.
    Prova att lyssna på ASMR eller på lugnande musik som brukar användas för meditation. 

Det finns ju många olika sorter, alla gillar olika.
    Men jag gillar att lyssna på regn ibland, eller på någon som pratar om personen har en lugn röst... 

Alla gillar ju olika. Finns de som läser upp berättelser, eller bara pratar om någon som de gör med en lugn röst. 
    något* som de gör.
Svar på tråden Hjärndimma