• Anonym (Hjärndimma)

Hjärndimma

Kan det komma av ångest/stress? Har varit inne i en ond spiral i ett par månader snart med mycket stress/ångest och insättning av SSRI. Även sömnsvårigheter. Har en känsla av att befinna mig i en bubbla och inte som mig själv mentalt. huvudet känns trögt. Kan det vara hjärndimma orsakat av måendet sista tiden? Några tips över hur man kan lindra det?

• Svar på tråden Hjärndimma
  • Anonym (Hjärndimma)

Missade ange att anonyma svar är tillåtet, kan man ändra det i efterhand? 

• Anonym (Ja)

Ja, hjärndimma och stress är tätt sammankopplat. Det är ett av de klassiska symptomen.

• Anonym (Hjärndimma)

Tack för svar. Jobbigt att inte känna igen sig själv, men förhoppningsvis lättar det när jag kan förmå mig att slappna av lite. 

• Anonym (Med)
    Anonym (Hjärndimma) skrev 2023-04-06 21:22:02 följande:

Tack för svar. Jobbigt att inte känna igen sig själv, men förhoppningsvis lättar det när jag kan förmå mig att slappna av lite. 

Vilken medicin äter du?
  • Anonym (Hjärndimma)

Escitalopram. Har ätit den tidigare med bra effekt. Men lite högre dos denna gången. 

• Anonym (Med)
    Anonym (Hjärndimma) skrev 2023-04-06 21:31:13 följande:

Escitalopram. Har ätit den tidigare med bra effekt. Men lite högre dos denna gången. 

Kan ju vara av medicinen också?du känner så. 

eller kände du hjärndimma innan medicinering?

• Anonym (...)

Jag tror stress kan ge hjärndimma.
    Jag har det ofta. :(

• Anonym (Hjärndimma)

Kanske medicinen men ska det kännas så här så får jag trappa ut/ner den. Får väl ge det några veckor till?

• Anonym (Hjärndimma)
    Anonym (...) skrev 2023-04-06 21:34:30 följande:

Jag tror stress kan ge hjärndimma.
    Jag har det ofta. :(

jobbigt, har du något som hjälper att lindra det? 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Hjärndimma) skrev 2023-04-06 21:22:02 följande:

Ja, men var beredd på att det kan ta tid. Av egen erfarenhet så kan jag säga att hjärndimman också kan komma tillbaka om du blir stressad i framtiden även om du blir fri från det i nuläget.

Det du behöver jobba på långsiktigt är att möblera om ditt liv så du slipper den stress och ångest som drabbat dig nu.
Svar på tråden Hjärndimma