Anonym (H) skrev 2023-04-07 11:43:17 följande:
Jag tänker inte göra det han skulle göra igår utan fixa undan det värsta och pynta i vardagsrummet. Vi får fira påsk i en stökig lägenhet. Vi får i alla fall inte gäster tack och lov. Då hade jag städat allt.
Jag har testat allt ni föreslår förutom att hota att slänga ut honom. Det skulle jag aldrig göra. Det här är hans hem där han ska känna sig trygg oavsett bråk om städning.
Han sov över hos sin kompis där det säkert är städat och pyntat.
Jag känner mig så kass som förälder ibland. Jag jobbar mycket för att kunna ge sonen ett bra liv men jag hinner inte med allt härhemma.
Jag har i alla fall uppfostrat honom bra i övrigt. Han är artig och trevlig mot andra och duktig i skolan. Det jag har kunnat ge honom är intresset för vetenskap och böcker. Han läser massor och har A i flera ämnen.
Sedan har han fått massor av kärlek från mig och min familj. Han vet som jag skrev ovan om att han är det viktigaste och finaste jag har.
Men jag är ingen bullmamma som jag önskar att jag hade varit, en sådan som har ett städat hem, mat i ugnen och kan fixa en riktigt fin påsk.
Man är ingen bra förälder om ens barn inte respekterar en. Synd att såna som du TS inte förstår det och uppfostrar mansbebisar som sedan någon annan stackare ska få ta hand om och relationer som ej håller.
En bra förälder lär sina barn hur man sköter ett hushåll och respekterar andra. Att man delar ansvaret för hushållet.