• Studentpappa

Blir så less på att sonen inte gör någonting hemma

Att han inte är hemma är väl inte så knepigt? Jag var typ aldrig hemma som tonåring, sen påskägg som 18-åring?

Jag hade vid den åldern varit på fest och antagligen kommit hem 03, den enda högtid jag tillbringade med föräldrarna var julafton. Fast hjälpa till och tvätta etc. fick jag göra, ingen städade mitt rum då stängde dom bara dörren så dom slapp se det. 

Ride it like you stole it
  • Studentpappa
    Anonym (H) skrev 2023-04-07 20:11:08 följande:

Nej, det är inte konstigt och det är därför jag inte håller på och ringer. Jag kan ju tycka att det känns ensamt ändå utan att agera på det. Han är för övrigt inte på fest utan hos en kompis.

Han brukar vilja ha ett påskägg och det är väl inte så märkligt. Jag köper påskägg till min 80-åriga mamma från något tjusigt ställe med delikatesspraliner. Mina syskon och jag köper också påskägg till varandra om vi ses över påskhelgen. Det är väl olika i olika familjer. 

Nej så är det såklart, är väl bra att du inte tjatar även om det känns ensamt. Jag var helt ointresserad av att vara med mina föräldrar och det känns ju på ett sätt sunt som ung. Jag skulle vara mer bekymrad om det saknades kompisar och ungdomen var hemma. 

Jag har idag en väldigt bra kontakt med föräldrarna så det går ju till sig med åldern.
    Ride it like you stole it
Svar på tråden Blir så less på att sonen inte gör någonting hemma