• cupcakemom

Blir så less på att sonen inte gör någonting hemma

Dela ha dlsr det om att tonårings elever i sin egen  lilla bubbla och är otroligt själviska

Sen är det också hur mkt dom hjälpt till under uppväxten. Man kan inte helt plötslig börja en dag och kräva att dom hjälper till om dom aldrig gjort det förut

Jag lever med 3 tonåringar (4 om man räknar inneboende pojkvän) 2 är mina biologiska en + pojkvän är sambons

Mina har alltid hjälpt till som barn har vi gjort det till en kul grej att göra tillsammans. Städa, duka av och på bordet. Fixa tvätten. Dom har gjort vissa saker inte allt på en gång men dom är van att hjälpa till och vi har Alltid gjort det tillsammans. Nu hjälper dom ofta till utan att sägas till men klagar aldrig om jag ber dom och jag tackar Alltid för hjälpen. 7 åringen gör jag samma med hon hjälper till och blir både stolt och glad över att få göra det.

Sambons barn däremot har aldrig lyft ett finger för hon har aldrig behövt. Lämnar grejer överallt, bråkar och skriker om hon ska hjälpa till.. Pojkvännen kissar utanför men ingen av dom städar.  Nu har hon lärt sig att jag plockar inte undan hennes disk.. Den får stå tills sambon  kommer hem..Sist han var bortrest stog den I 4 dagar.. Nu plockar honnindsn 80% i alla fall. 

Men det är skillnad inte vara i personligheter min ena är mer för att hjälpa till spontant och den andra gör det vid tillsägelse. Men även i uppfostran. 

Svar på tråden Blir så less på att sonen inte gör någonting hemma